Skilda världar

Jag har ju helt glömt att skriva en sak! Medans jag bor på typ 10 kvadrat i en stadsdel som knappt ligger i stan och pluggar lite sporadiskt och hänger på mysiga små cocktailbarer i den tyska huvudstaden så har en av mina vänner hemma i den svenska huvudstaden gått och blivit förälder, bara sådär. Eller ja, jag har ju vetat sedan i juni att det skulle komma en liten bebis men nu är hon här! Och Elin är mamma. Och hennes pojkvän pappa såklart. Förstår ni hur galet det här är? Eller, framför allt är det ju helt fantastiskt! Jag tror att jag kanske inte kommer att förstå det på riktigt förrän jag får se den lilla tjejen på riktigt. Jag tycker det är väldigt intressant hur olika liv man lever. Jag känner mig ungefär 10 år yngre än Elin just nu. Och det här med barn känns väldigt läskigt och främmande i min värld. I någon annans värld kanske det är skrämmande att lämna allt i Sverige och flytta till Berlin för att plugga politik och förvaltning, vad vet jag? Jag vet bara att jag också kommer att bli vuxnare någon gång. Om man nu måste vara så himla vuxen för att skaffa barn? Man ska nog helst bara vara sig själv. Så det är ju väldigt bra att alla är sig själva och gör olika saker. Alla kan faktiskt inte dra till Tyskland bara sådär och slösa bort studiebidraget på loppmarknader och barer, hur skulle det se ut?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0