Om ålder och utseende

För övrigt är jag vansinnigt trött på mitt hår nu. Jag började spara ut min pannlugg till en snedlugg i november (fråga inte varför) och nu ser jag ut som när jag var 17 eftersom mitt hår dessutom gått tillbaka till sin naturliga färg. Alla tycker det är jättefint. Förmodligen för att jag ser snällare, vanligare och mindre alternativ ut. Jävligt ospännande skulle jag vilja säga. Eftersom jag dessutom inte har min piercing i näsan längre ser jag ut som vem som helst. Jag måste ju vara den enda människan i världen som ser tråkigare ut efter en termin i Berlin än när jag kom hit. Hur som helst, nu är luggen i någon irriterande fas där jag måste dra undan den från ansiktet med hårspännen för att inte bli galen. Detta gör jag dock endast när jag är hemma eftersom jag annars ser ut som en 4-åring. Tjugo år yngre, yey! Apropå det så har jag inte riktigt förstått än att jag är 24 nu. Om någon skulle fråga mig om min ålder skulle jag helt säkert svara 23. Jag lovar! Kommer väl fatta att jag är 24 lagom tills jag ska fylla 25. Och då är det dags för ålderskris också. Förutom utseendekrisen. Hur ska detta sluta?

Kommentarer
Postat av: kara

jag fattar alltid att jag är äldre när syster anna fyller år. dvs. jag inser att jag är 27 nu eftersom hon fyller 26.

visst är det tråkigt att se vanlig ut? jag känner likadant!!! förutom att jag till det tråkiga håret och tråkiga smycke-lösa ansiktet kan lägga till små pluffsig och mammakläder.

vad är målet med din lugg, din hårfärg och din smyckeslöshet?

2009-01-30 @ 09:48:33
URL: http://barakara.blogspot.com
Postat av: Linnea

kara: jag vet inte riktigt vad jag har för mål? vet att jag inte kan ha piercingen under praktiken och jag vet att jag klipper rak lugg igen så snart det bara går, och färgar håret mörkare. det här trivs jag inte i :p

2009-01-30 @ 13:12:15
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Mamma

2009-01-31 @ 00:34:43
Postat av: Mamma

2009-01-31 @ 00:35:40
Postat av: Mamma

Men herregud, hur svårt kan det vara?.... OK , att man råkar trycka enter en gång är väl inte så konstigt, men varför måste jag göra det en gång till?? Pinsamt!

Tänkte iaf säga (om vad du skrev) att allt är OK med håret - bara du inte gör som Erik...... Du vet väl förmodligen, och även Karin, vad han gjorde i Göteborg - för Gustav har vetat det länge säger han....

Sov gott(Ma

2009-01-31 @ 00:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0