Veckan som gått

Har inte varit så mycket att hänga i julgranen. Hade ett referat i måndags. Fick 1,3 i betyg. Hade muntlig tenta i onsdags. Fick 1,3 i betyg. Här kanske jag ska tillägga att det tyska betygssystemet sträcker sig från 1,0 och 5,0 där 1 är det bästa betyget, inget annat. Den muntliga tentan var för övrigt ett skämt, en fråga var och det var allt. Tog väl en 15 minuter sammanlagt för vår grupp på 4 personer. I torsdags hade vi engelskaprov. Det var inte jättesvårt men inte jättelätt heller så jag kanske borde ha pluggat på lite mer glosor om "banking" men men. Vi firade med att gå på bio på kvällen och se "Valkyrie". Den var värd de 7 Euro vi betalade för att slippa sitta längst fram men jag kan inte låta bli att störa mig på filmer om andra världskriget där alla pratar amerikanska. De kan inte ens uttala namnet på sin egen rollfigur och när de ska säga "Führer" låter det som fueeuueerer ungefär. Var Hollywood tvungen att göra den här filmen? Kanske mest irriterande var att de har med en drös tyska skådespelare, som spelar tyskar, men som pratar engelska. Med tysk brytning givetvis. Va va va? Hur tänkte man då?
Igår var det fredag och vi var lediga och jag borde ha pluggat men fick inte så mycket gjort. På kvällen åt vi middag på Pizza Dach. Vi har blivit så vuxna nu att vi bokar bord och allt. Sedan gjorde vi misstaget att gå till Mirsham där varken efterrätterna eller drinkarna var särskilt goda. Min alkoholfria drink var inte ens alkoholfri så det var ju en intressant upplevelse. Tur att jag inte är gravid eller går på penicillin. Vi gick vidare till Lurette istället och eftersom jag redan hade börjat dricka alkohol ofrivilligt så kunde jag ju lika gärna fortsätta tyckte jag. Vet inte riktigt hur jag tänkte där...Antagligen på samma sätt som förra fredagen när jag tyckte det var en jättebra idé att dricka vodkashots precis innan vi skulle gå från förfesten. Jaja. Igår hade jag gärna stannat längre men åkte hem skapligt tidigt för att jag skulle plugga idag. Och det går ju bra...är precis lika lat och odisciplinerad som vanligt. Oväntat va? Lurette är annars en bar som jag kommer sakna när jag lämnar Berlin, den är nog perfekt. De har världens finaste inredning, fotbollsspel, bra musik i högtalarna och rätt billiga drinkar. Kan ju knappast bli bättre. Nu har jag tagit en paus i mitt (icke-)pluggande och ska strax pallra mig iväg och handla mat.

Kommentarer
Postat av: Anna

Veckans läxa...Jaha...då var det jag. Vet inte riktigt om detta passar ett forum som detta...men jag har kommit fram till Sömngångaren (nån typ av konstigt djur som kan leva under väldigt konstiga förhållanden...och bara på natten) Han rör sig genom lokalen med lätt stängda öron, hans mun är något öppen som om han skulle kunna smaka på den tunga svettiga lukten som brukar finnas på inne krogar i Stockholm. Det första tecknet man kan titta efter om det är infact en Sömngångare man mött, är att han lätt tar en på rumpan och väntar på en reaktion....om inte en sån händer...slår han till...ofta med en enkel fråga som "ska vi hångla" vid nej, beger han sig snabbt och med minimal framgång på nästa byte...SE UPP! Han träder fram när man minst anar..Kram

2009-01-31 @ 21:22:29
Postat av: Linnea

Anna: Vilken lång och spännande redogörelse :D Vill du att jag gör ett blogginlägg av det direkt? Kram

2009-02-01 @ 12:43:42
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Anonym

vi kan kanske göra såhär...när jag upptäcker något spännande..som kanske en kaskelott på dansgolvet...skickar jag ett par rader och du får bedömma inehållets lämplighet och göra hur du vill md det? vad tror du?

2009-02-01 @ 20:09:58
Postat av: Linnea

Det låter som en bra idé! Jag väntar med stor spänning på en rapport :)

2009-02-02 @ 11:17:34
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Anonym

Läste precis att "Effi Briest" kommer pa bio den 12e, du far inte ga se den da utan med mig här i München! :)

2009-02-02 @ 15:44:28
Postat av: Linnea

Vera, jag vet! Vi har sett trailern och den ser ut nästan precis som jag föreställde mig när jag läste boken! Den 12:e kommer jag att städa lägenheten och packa, så jag får absolut se filmen i München! Visste du att även der Vorleser kommer som film?

2009-02-02 @ 22:43:50
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0