Friday night

Jaha. Det är fredagkväll. Jag är i Stockholm. Solen skiner och det är skapligt varmt ute. Klubben Trädgården, som är en av mina sommartraditioner, har bytt adress och har premiär ikväll. Jag har köpt en ny klänning. Eller två nya förresten. Eller tre om man räknar den långa tröjan som kan användas som klänning. Jag har ett par nya skor också. Mina ben är inte kritvita. Jag har fått färg i ansiktet. Jag har för en gångs skull inte en bad hair day. Allt talar liksom för att jag borde sitta på en uteservering någonstans nu och dricka den första ölen nu i väntan på att kön ska ringla till Trädgårdens invigning för sommaren. Eller i en park med en vintetra för all del. Men vad gör jag? Jag sitter hemma i huset i Huddinge och tittar på film. Väldigt oparty. På sätt och vis ganska skönt. Men också ganska långtråkigt. Jag tror jag måste tröstäta lite glass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0