Ich bin ein Barschwein

Jaha, så var det måndag igen. Och helgen har gått lika fort som helger alltid gör. Helgen inleddes med att vi bara behövde vara på praktiken i två timmar och lyssna på ett litet föredrag om Ministerrat. Sedan tog jag en sväng på stan och råkade handla två koftor på H&M. Det är tur för tyska H&M att jag finns så mycket som jag shoppar där, särskilt sedan jag kom till Bayern. Letade egentligen efter vårskor men hittade inga. Jag saknar Din Sko. Saknar även butiker som Monki och Weekday. Gick sedan till posten och skickade iväg ett brev till Sverige som vi redan försökt skicka men som kom tillbaka för att vi hade för lite porto?! Sedan var det meningen att jag skulle städa lägenheten men jag hann inte så långt innan Vera kom hem, och bara en liten stund senare hörde Stefan från Österrike av sig och meddelade att han var vid Harras om typ tio minuter. Hilfe! Lägenheten fick se ut som sju svåra år. Vi lagade mat och drack öl och sedan åkte vi in till stan och gick och drack ännu mer öl och underliga jordgubbs-shots på puben Barschwein. Vi var dock hemma i skaplig tid och somnade innan två. Vi tog sovmorgon på lördagen och åt färskt valnötsbröd till frukost. LYX! Sedan väntade vi in besök nummer två, Adrian som kom med tåget från Schweiz. Vi drack lite kaffe och pallrade oss sedan iväg till Schwabing trots det tråkiga snövädret. Vi åt lunch på Café Puck dit även besök nummer tre kom. Jag och Vera kände oss väldigt bakis och konstiga men vi piggnade som tur var till efter lite mat och vi orkade till och med gå och shoppa stövlar för 10 Euro paret på hemvägen! Billiga skor är min nya hobby! Efter en ganska snabb powernap, lite mat och ett snabbt byte från mjukisbyxor till prickig kjol var det dags för förfest. Efter några glas vin och tysk, svensk, österrikisk och schweizisk eurotechno var det dags att göra stan osäker. Vi var först givetvis tvungna att gå till Hofbräuhaus och dricka 1-litersöl. Där var det fullt med folk i lederhosen, och kiltar dagen till ära. Vi tog sedan en taxi med en helt galen chaufför till Paradiso, ett ställe som verkade väldigt populärt eftersom kön var väldigt lång. Eller kö och kö, det var en folksamling som stod huller om buller och ville komma in. Jag och Vera förespråkade det nordiska kösystemet med rep och staket...Efter en stund gav vi upp och gick till ett annat ställe som vi tror heter Café King. Det var litet och mysigt och varmt med elektronisk musik. Vi stannade kvar ett ganska långt tag och dansade oss svettiga och drack tequilashots. Det kan ha varit min idé att vi skulle dricka shots, är inte helt säker. Och jag dricker inte ens tequila, av ren princip. Jaja, vad gör man inte en lördagkväll i München. Klockan ett var jag och Vera helt slut av någon konstig anledning och tog med oss Stefan och åkte hem. I Berlin brukade vi vara inne på klubben klockan ett ungefär och jag gick oftast och lade mig runt sju på morgonen. När blev jag gammal?
Igår var det söndag och vi sov ganska länge. Jag, Vera och Adrian tog en lång promenad inne i stan och i Englischer Garten. Staden är jättefin men parken är nog finare på sommaren. Efter ett tag började det dessutom regna och bli väldigt kallt så vi åkte hemåt och gick förbi pizzerian innan vi lade oss i varsitt hörn av mitt rum och tittade på That 70's Show och åt. Sjukt att en pizza som är mindre än de i Sverige kostar 7,70 Euro. Och då är det bara champinjoner på?! Vi kommer bli fattiga om vi ska fortsätta med vår söndags-pizza-tradition. Men den är trevlig!
Helgen har varit sjukt bra och det låter som värsta jobbansökans-klyschan att säga att "jag älskar att lära känna nya människor" men det gör jag faktiskt. Det är ganska fantastiskt att man kan träffa lite folk som man aldrig mött någonsin förut i ungefär två dagar och sedan tycker man att det är jättetråkigt när de ska åka hem, som om man känt dem hur länge som helst. Jag säger verkligen inte att jag och Vera har tråkigt i München, men det är ju onekligen väldigt roligt att det kommer lite andra människor hit och livar upp vår tillvaro! Och nu ska vi ha besök varenda helg fram till påsk. Om en dryg vecka kommer mitt favoritbesök. Jag har inte träffat Johan på mer än två månader vilket är helt emot alla våra regler för distansförhållande så det ska bli väldigt fint att ha honom här. Hoppas han gillar München bättre än Berlin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0