Peppmåndag

Jag hatar måndagar normalt sett. Det är så sjukt ovärt när klockan ringer och man knappt har sovit eftersom man har pajat dygnsrytmen under helgen. Idag har dock varit en ovanligt bra måndag. Gick till praktiken aningens nervös eftersom idag var första dagen i "praktikgruppen" som jag ska ingå i fram till påsk. Men det kan nog bli hur bra som helst tror jag, skönt med lite yngre människor att hänga med. Efter jobbet hade jag ett missat samtal från ett sommarjobb jag har sökt. De vill ha mig på intervju och det känns väldigt roligt. Jag hoppas att det går att lösa det på något sätt eftersom jag befinner mig i Tyskland och inte södra Sverige för tillfället. Skulle vara skönt att slippa kundtjänsten i år...
Eftermiddagen har tillbringats i stan med Veras trevliga kompis Karsten och öl. Att dricka öl efter jobbet på en måndag kan ju seriöst bara hända i Tyskland. And I like it!

Kommentarer
Postat av: mari

ja ölen är ju ett fenomen i sig här. jag vart så förvånad när folk drack öl på bio. det skulle knappast hända i sverige. och om det gjorde det skulle man bli portad från bion heh.



ja jag har varit på mauerparkloppisen, men jag tycker det var så himla mycket hemmagjort krafs där. typ indianväskor och sånt.

2009-03-04 @ 23:10:52
URL: http://mariorre.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0