Geek alert

Ja, idag vaknade jag givetvis och var snorig också. Eftersom jag vaknar flera gånger varje natt och får hostattacker så är jag dessutom helt slut i huvudet. Inget plugg i bibblan för mig idag med andra ord. Ikväll är det födelsedagsfest för en av alla utbytesstudenter här och jag vill givetvis gå dit men vet inte hur bra det är om jag smittar folk. Känns väldigt nedrigt måste jag säga. Förra veckan gick dock i korridorfesternas tecken så jag kanske inte ska klaga ändå. Pluggade måndag-tisdag, var på korridorsförfest och studentpub i tisdags, hade grammatik hela onsdagen, litteraturseminarium och uppsatshandledning hela torsdagen och på torsdagkvällen var det fest igen, i en annan korridor. Hela fredagen låg jag hemma och var sjuk, i lördags var jag pigg igen och åkte in till stan med Vera för att hitta kläder till kvällens fest med nördtema. Efter ett antal skrattanfall inne på Emmaus var vi klara med våra outfits! Jag hittade även en röd kjol med svarta fåglar på som var väldigt fin. Nu återstår bara att se hur jag ska lyckas göra den kortare när jag inte har någon symaskin...Inte för att jag kan sy med symaskin men ändå! Nördfesten var riktigt rolig även om jag och Vera stack ut väldigt mycket i våra fula outfits när alla andra mer såg ut som snygga versioner av plugghästar. Jaja. Vi fortsatte kvällen i en annan korridor utan att byta till vanliga kläder och fick en del uppmärksamhet på grund av våra utstyrslar. Ni kanske förstår varför:


Kommentarer
Postat av: Johanna

Hahahahaha! Shit vad fina och nördiga ni ser ut!

2009-10-06 @ 17:43:27
URL: http://johannaiwien.blogg.se/
Postat av: helena

hahahahha! gud va ni är söta! de sötaste töntarna jag sett faktiskt! kram

2009-10-08 @ 12:31:23
URL: http://komketchup.blogpsot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0