Way Out West, del 1

Fick en plötslig släng av blogginspiration så jag kan ju lika gärna fortsätta med min semesterberättelse och redogöra för semesterns fem sista dagar som kvalar in bland de allra bästa semesterdagarna. Kroatien var ju fint på alla sätt och vis, och Göteborg och festivallivet var fint på ett helt annat sätt. Skrev världens längsta inlägg och då hade jag inte ens kommit halvvägs in i festivalberättelsen så jag får dela upp den lite så att ni orkar läsa lite längre än till första stycket i alla fall.

Eftersom jag var väldigt ivrig när jag bokade min festivalbiljett+tågbiljetter i maj, juni någon gång så kollade jag inte riktigt upp alla fakta och trodde att festivalen pågick i tre dagar. Vilket den väl gjorde i och för sig, men den riktiga festivalen med konserter i Slottsskogen var bara fredag-lördag. Jag bokade tågbiljett redan till onsdagkvällen. På dagen hann jag träffa Maria och göra en utflykt till Myrorna i Ropsten. Där hittade Maria en jacka som fanns på H&M förra året som jag inte köpte vilket jag har ångrat sen dess. Nu hängde den helt plötsligt på Myrorna i rätt storlek och allt! Och jag fick ta den! Hurra! Hittade även en knallgrön jacka i nästan samma modell (hittade en tredje jacka också i samma modell med stjärnor på men den fick hänga kvar) och en klänning för 30 kr. Samt en vas vars tvilling jag har hittat på en annan Myrorna-butik en gång. Inte nog med det, när vi slank in på Stadsmissionen på Stortorget hittade jag dessutom en Iittala Marimekko-skål för 80 kr. Fynd! Innan det var dags att åka hem och packa ihop festivalväskan hann vi med en sopplunch med kaffe på ett café där vi var de enda gästerna som pratade svenska.


Den blommiga fyndjackan längst bak. Vet inte när jag ska använda den gröna men färgen är ju fin.

Hur som helst tog jag tåget ner till Göteborg på kvällen och checkade in hos Maria och Martin i Gerrebacka. Tur att man har fina vänner som man kan bo hos! Känner mig på tok för gammal för att bo i tält på en lerig åker där man blir väckt av att någon snubblar på ens förtält eller att grannen spelar Loa Falkman på högsta volym okristligt tidigt. Då är det ju faktiskt mycket bekvämare att sova i ett alldeles eget gästrum, kunna duscha när man vill och få en ordentlig frukost varje morgon. För att inte tala om lyxen att kunna ta med en väska med kläder som håller sig rena och torra och inte luktar fuktigt tält. Eftersom festivalen inte började på riktigt förrän på torsdagkvällen tillbringade jag torsdagen inne i Göteborg där jag träffade min Borås-kompis Hanna och Linn och hann med både lunch och fika på Le Pain Francais. Hann även med att prova mig igenom en massa fina kläder, men köpte bara två linnen till slut. Efter att festivaltrion (jag, Maria och hennes syster Jenny) hade mötts upp och sett till att alla hade sina festivalarmband på plats åkte vi hem för att lämna väskor, svida om, äta middag och dricka ett glas vin. Vi försökte även komma fram till vilken av kvällens klubbar vi skulle satsa på, detta genom att lyssna på två låtar av varje artist som skulle spela. Vi bestämde oss efter många om och men för att gå till Park Lane och tog bussen in till stan. Efter en stunds köande och efter att klarat oss förbi en metalldetektor och två vakter såg vi först Chad Valley (som var riktigt bra) och sedan About Group (som var riktigt dåliga). Efter det var det 90-talshits för hela slanten på dansgolvet, kul till en början men inte lika intressant efter fem-sex låtar så vi bestämde oss för att ta sista bussen hem och satsa på att vara pigga och alerta på fredagen istället. Har tyvärr inte en enda bild från torsdagen, det är mycket möjligt att jag helt enkelt glömde kameran hemma då...mer bilder utlovas i nästa inlägg!

Kommentarer
Postat av: Vera

Meh! Den där blommiga jackan vill jag också ha! Kommer ihåg när den såldes på H&M och jag köpte den aldrig..vette fan varför. Sedan hittade jag den på rea men endast i storlek 42 typ.

De låter ju som att du har haft värsta fynd-dagen!!

2011-08-24 @ 16:22:51
Postat av: Linnea

Ja, jag brukar aldrig hitta sådär mycket grejer annars :) Vi måste absolut ta en second hand-runda när du kommer till Stockholm också!

2011-08-24 @ 18:31:24
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Vera

JAAAAA :)

2011-08-25 @ 07:57:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0