Desperate Housewife

Idag leker jag hemmafru. Jag har redan tvättat nästan alla lakan och handdukar jag äger, och nu står det två limpor i ugnen som doftar ljuvligt. Doften av nybakat bröd är en av mina absoluta favoritdofter. Det enda som saknas nu är ett förkläde och perfekt lagt hår. Förkläde orkar jag inte ha på mig och mitt hår idag är ett stort skämt. Supersmutsigt och risigt och luggen är för lång. Så den ska jag snart korta av. Klipp klipp!
Sen ska jag försöka få lite struktur på saker och ting. Sätta in viktiga papper i pärmar och sånt. Just nu ligger det så kallade viktiga papper lite varstans i lägenheten. Och jag gillar inte oordning. Jag gillar ordning och reda. Därför gillar jag saker som hålslag, häftapparater, pärmar, register till pärmar, tidsskriftsamlare, förvaringslådor och annat smart som gör att jag kan sortera mina tillhörigheter på ett tillfredsställande sätt. Jag gillar listor också, att skriva upp saker. Som: böcker jag ska läsa, böcker jag har läst, filmer jag vill se, filmer jag har sett, inköpslistor, packningslistor och att göra-listor. Välkommen till min pedantiska värld. Undrar vad Freud skulle säga om det här?

Jag måste uppdatera inlägget och uttrycka min kärlek till Regina Spektor. Jag har tidigare skrivit att jag började förstå det fantastiska med henne men nu är jag helsåld efter att ha sett hennes musikvideor. Jag kan lyssna på "On the radio" och "Samson" om och om igen utan att tröttna. Det går rakt in i hjärtat! Det faktum att jag totalsågade henne när jag hörde henne första gången ger ytterligare stöd för min teori om att verkligt bra musik måste lyssnas in ordentligt och mycket väl kan låta sådär första gången man hör den.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0