Disciplin

Disciplin är ett ord jag gillar. Jag beundrar människor som har disciplin, på sin barn eller sina hundar men framför allt beundrar jag de som har disciplin på sig själva. För det har inte jag. Just nu är läget vad gäller tvätt, disk, städning, träning och pluggande under all kritik. Jag får ingenting gjort men tiden rinner iväg ändå. Det enda jag har lust att göra just nu är att baka och laga mat. Testa en massa nya recept och få lite variation i vardagen. Har fått ett av mina ryck då jag allvarligt överväger om jag ska bli vegan, jag får sådana infall då och då men de sitter i en vecka ungefär och sedan kommer jag på andra tankar. Jag vet inte om det är bra eller dåligt. Hur som helst resulterar dessa infall i att jag letar fram alla veganska recept jag kan tänkas hitta och börjar leta efter sojamjölk och tartex i mataffärerna. Idag har jag kokat linser och blötlagt sojabönor so far. På lördag blir det brödbak. Kanske är just detta ryck ett resultat av påsklovets matvanor. Synd att all energi inte går att lägga på pluggandet istället, det skulle behövas.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0