Man vill ju inte riskera att bli hälsosam

Den här veckan var det meningen att jag och Johan skulle börja vårt nya, hälsosammare liv. Ja det låter ju som värsta klyschan redan nu! Men vi hade faktiskt tänkt börja springa nu, eller i alla fall gå ut på promenad varje dag. Och äta nyttigare förstås. Igår var det måndag, jag slutade kvart över sex och blev hämtad av en pojkvän som var lika dödstrött som jag var. Laga mat? Orka. Vi köpte pizza på vägen hem och när bilen rullar in på uppfarten skriker jag "pax för att äta framför teven!". Så där satt vi och tittade på intellektuella program som Hell's Kitchen och Extreme Makeover Home Edition. Vad hände med disciplinen?! Med karaktären?! Med kvällspromenaden?!
Det är jobbigt att vara nyttig. Eller nej, det är det inte, men det är jobbigt att fundera ut och laga mat när man har kortslutning i hjärnan och energin håller på att slut. Och det tar emot att gå ut i elljusspåret när det är grått, fuktigt och kallt ute. Då är det aningens mer lockande att ta en kopp te till och krypa ännu längre ner i soffan.

Kommentarer
Postat av: Sara

Haha! Lycka till med nyttigheterna! Helt klart overskattat att vara nyttig... alltsa okej jag har hunnit bli det efter 5 dagar i huset i det har landet men det ar bara for att jag inte vill se ut som en tjock javla kossa nar jag kommer hem:P nej mina daliga chokladvanot dyker nog upp nar jag kommer hem igen.
Jobbar du resten av sommaren eller ska du resa nanstanns? Lar ju inte hinna traffa dig innan du aker tillbaka till vaxjo.
Halsa Johan ocksa!

2007-07-11 @ 02:19:24
URL: http://satshel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0