Ich habe einen Kater

Eller egentligen inte, jag blir sällan riktigt bakfull, men det är ett så roligt uttryck! Undrar om man kan få användning för det på uppsatstentan nästa vecka? Jag är dålig på att äta riktig bakfyllemat också har jag märkt. Normala människor äter typ pizza, chips eller McDonalds största mål. Hittills idag har jag ätit havregrynsgröt med tillbehör, 4 skivor grovt bröd med pålägg och ett äpple. Det är nästan så att jag måste ta och poppa lite popcorn i ren protest. Sen ska jag unna mig att skjuta uppsatsskrivandet åt sidan en stund och läsa. Då kan jag ju dessutom passa på att tipsa om boken jag läser för andra gången, "Vita tänder" av Zadie Smith. Riktigt bra, och annorlunda! Någon gång i mitt liv vill jag läsa den på engelska (böcker blir ju oftast som allra bäst på sitt originalspråk.) Det är ett ganska bra mål här i livet.

Kommentarer
Postat av: theo

oh jag har lärt dig det uttrycket! nu känner jag mig riktigt stolt!

2007-05-12 @ 22:48:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0