I don't care if monday's blue

Det är måndag. Det är eftermiddag. Det finns så mycket vettigt jag skulle kunna göra och så lite ork. Jag gick en vända till förrådet med lite grejer och upptäckte att det ligger två människor på alla fyra i mitt trapphus, iförda vita skyddsdräkter från topp till tå med munskydd och allt (såna där som man har på sig om det bryter ut en väldigt dödlig epidemi i världen eller så) och slipar golvet eller vad de nu håller på med. Låter gör det i alla fall så jag kan inte koncentrera mig på att läsa. Bra ursäkt, eller hur?! Inte kan man komma fram till sitt postfack heller för precis där ligger en av de här människorna och slipar (?) för fullt. Inte för att jag tror att jag har fått nånting spännande med posten, men man vet ju aldrig! För att slå ihjäl tiden sitter jag och tittar på YouTube-klipp som det här. Är det bara jag som är helt otroligt fascinerad?

Här är några bilder som skvallrar om vad jag har gjort i helgen:

   Jag fick ett par fina sockor av mamma. Det är inte hon som har stickat dem, men de värmer nog  
                              mina fötter väldigt bra ändå.


   Jag var ute i det fina höstvädret och hittade en kastanj. Varje höst måste jag plocka upp minst
                                       en kastanj som jag har i jackfickan sen och går runt och känner på.


   Mamma försöker lära mig sticka. Äntligen! Det är lättare än jag trodde det skulle vara, men
                                      ändå svårt. Kanske är det dags att bli pysslig på riktigt nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0