Sleeping in

Jag är trött. Jämt. Hela tiden. Jag går och lägger mig på kvällen och är jättetrött men kan ändå inte somna. Så fort jag släcker lampan börjar tusen tankar snurra i mitt huvud. Hur gör man för att koppla bort dem? Igår somnade jag för ovanlighetens skull nästan omedelbart när jag lade huvudet på kudden. I samma sekund som alarmet ringde imorse började stressen krypa i mig igen. Det liksom vrider sig i magen när jag tänker på allt jag måste göra. Och vissa dagar känns allt så hopplöst. Igår började jag dagen med att slå ner en kopp i golvet så att örat slogs av och cirka tre deciliter vatten bildade en väldigt stor pöl i köket. Ingen bra början. Sedan fortsatte dagen i samma stil. Tills det blev kväll och jag fick veta att min släkt har utökats med en liten bebis. Då blev jag glad igen. Tur att det finns små glädjeämnen i vardagen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0