Berlin, Berlin, wir fahren nach Berlin!

Jag ska sakta men säkert försöka ta mig ur den totala bloggdöden som pågått här under sommaren. Jag kan inte riktigt påstå att inspirationen har kommit tillbaka men jag ska göra en insats ändå. Sen hoppas jag på att inspirationen kommer som ett slag i ansiktet så fort jag sätter mina fötter på tysk mark. Man kan ju alltid hoppas! Apropå det så är det bara en månad kvar tills jag får tillgång till boendet i Berlin. Det är ungefär så mycket jag vet. Och att jag börjar i skolan den 2:a oktober. Jag trodde att det här med planering och framförhållning var något som tyskarna gillade men jag kanske hade fel?! Jag hoppas innerligt på att få motsatsen bevisad eftersom jag själv är en anhängare av ordentlighet. Eller perfektionism om man vill se det så.
Jag börjar få lite ordning på allt som ska fixas inför resan nu i alla fall. Eller borde jag kalla det flytten? Jag ska ju (även om jag inte riktigt har fattat det själv) bo utomlands i flera, flera månader. Idag har jag suttit i telefonkö till skatteverket för att beställa ett personbevis till exempel. Vet inte om jag kommer behöva det men det kan ju vara bra att ha. Försäkringen tror jag ska vara klar. Flygbiljetten är det inte. Och inte passfotona. Men jag har köpt ett superfint passfodral. Och blivit utsedd till bloggare för international office vid Växjö Uni. Synd att det inte är någon flashig tidning jag ska skriva för. Synd också att jag inte någonstans på hemsidan kan hitta bloggen men det ordnar sig. Nog.
Nu ska jag leta billiga flygbiljetter. Och klura ut ett nytt namn till bloggen. Nytt liv=nytt bloggnamn.

Kommentarer
Postat av: kanada-kajsa

läste om att du skulle blogga för IO. concrats! =) ska följa den också.. lovar. haha!

2008-09-03 @ 04:13:39
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se/
Postat av: Ingrid

2a oktober? Jesus, jag har ju redan pluggat i två månader här i MC!

2008-09-23 @ 06:02:53
URL: http://ingridfalk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0