Vardag

Jag är frisk igen, det var en väldigt kortvarig släng av förkylning jag hade förra veckan tydligen. Men mycket mer än så har jag inte att berätta egentligen. Med en grammatiktenta om två veckor och en uppsats som ska påbörjas ordentligt har jag tillbringat större delen av tiden i biblioteket. I fredags tog jag och Vera dock lite höstlov från allt pluggande och cyklade in till stan. Jag hittade inte hälften av det jag ville hitta, särskilt inte skor. Alla skor som finns i butikerna är så vansinnigt fula! Sedan när anses lackstövlar med lårhöga skaft, 10 cm stilettklack och platå vara god smak? Hittade ett par fina skor på hela dagen men de var Clarks och låg långt över min budget. Dumt. Helgen har bestått av sovmorgnar, film, en överdos av Big Bang Theory och hemlagad pizza. Ingen halloweenfest för min del alltså och det blir nog ingen fest den här veckan heller eftersom jag måste hinna bli klar med allt innan vi åker till Köln på fredag. Och i Köln lär det nog bli fest ändå så det räcker! Nu ska jag fortsätta min måndagskväll med att diska, laga mat, sy i knappar, stryka, göra översättning, läsa Goethe och klippa min lugg. Jag är den ultimata blandningen av student och hemmafru!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0