Måndag igen

Vart tar veckorna vägen egentligen? Och vart tar min tid vägen? Det är en hel vecka sedan jag skrev sist och min blogg hör väl därför inte till de mest spännande. I veckan som gått har jag roat mig med att ha presentation/seminarium som gick okej, trots att vår lärare hade glömt bort oss. Jag har pluggat grammatik och sedanngått på grammatikföreläsning där jag var helt tom i huvudet och svarade fel på det mesta. Jaja. I torsdags tvättade jag och fixade hemma och avrundade dagen med en fika på Tufvan. På fredagen slöade jag bort i princip hela dagen. Började med att logga in på min internetbank och upptäcka att jag fått in en lön på kontot som rimligtvis inte borde vara min eftersom jag inte jobbat på hela sommaren. Såg en massa telefonsamtal till banken och diverse strul framför mig tills jag hämtade posten och hittade ett lönebesked! Tydligen hade jag lite semesterersättning och annat kul som betalades ut nu i september eftersom min anställning tog slut i början av månaden. Jag gick inte till biblioteket förrän vid halv tre och då bara för att fika med Vera i två timmar. Väldigt produktiv dag som jag avslutade med ännu mer fika, film gånger två och chips hos Vera.

Lördagen var helt klart veckans höjdpunkt. Trots grått och kallt väder var jag+Vera+belgare+fransman hurtiga nog att cykla iväg vid halv tolv för att göra en second hand-raid. Jag hittade ett par svarta, nästan fulsnygga, höst/vinterstövlar för 70 kr på Kupan. Först hittade jag ett par röda men de var givetvis 38:or och precis för små så de fick Vera köpa. Jag hatar att ha storlek 39. Det är alltid storleken som tar slut först och second hand-skor är alltid 37:or eller 38:or. Om mina fötter hade varit lite mindre hade jag haft både ett par svarta Doc Martens och ett par knallröda vinterstövlar nu. Och kanske också ett par mörkblå tantskor som jag provade på second hand-affär nummer två, Erikshjälpen. I storlek 38. Det var egentligen det enda intressanta jag hittade där. Vi drog in till stan istället och jag köpte en väldigt söt t-shirt och lyckades även spendera drygt 400 kr på hårspännen, strumpbyxor och annat nödvändigt på HM. Bra där. Sen fikade vi på ett café som var varmt som en bastu och inrett i American country-style eller vad det heter. Inte min grej. Dessutom var det dyrt och man blev illamående för att deras kakor var söta som godis så vi kanske inte går dit igen. På kvällen var vi en sväng hos Ellie som hade förfest men gick hem när det var dags för övriga festdeltagare att gå till Sivans.

Igår tvingade jag mig upp ur sängen och gick till biblioteket för att plugga lite grammatik. Verkligen vad jag helst av allt gör en söndag! NOT. Gav upp efter ett par timmar när jag inte kunde koncentrera mig längre på grund av hånglande par, tjattrande designstudenter och en utbytesstudent som ringde långa och högljudda samtal på något mystiskt språk. Ja och sen var det Top Model och te hos Vera och sedan var helgen slut. Idag pluggar jag och packar upp de sista flyttkartongerna samtidigt. Simultankapacitet när den är som bäst!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0