Tell me why I don't like mondays

Så var det måndag. Igen. Hur kan helgerna gå så fort när veckorna går så långsamt? Helgen har dock varit väldigt fin och innehållsrik. Den har bjudit på besök från huvudstaden, pojkvänsbesök, en förfest med den perfekta blandningen av människor, en utekväll som gjorde att jag för alltid vill stanna i Växjös studentbubbla, en lång och slö picknick i solen, en spelkväll som blev en filmkväll, popcorn i mängder, sovmorgon, promenad in till stan, pizza i solen, kaffe i solen, alldeles för mycket fetaostsallad (fast fetaost räknas ju som grönsak, eller hur?) och slutligen en slö söndagkväll med top model. Och idag är jag tvungen att tänka på allt det där som jag har låtit bli att tänka på under helgen. Min presentation om det moderna Tyskland som ska hållas imorgon, grammatikläxan, alla kluddriga anteckningar som borde renskrivas för att bli begripliga. Och så den nya, fina uppsatsen som jag ska börja med eftersom den gamla känns helt omöjlig att ens titta åt. Återstår att se om det går bättre att skriva en uppsats på tyska. Att ta examen ska vara rätt smart har jag hört.

Kommentarer
Postat av: Helena

Vilket trevligt inlägg! Kul att vi skrivit om våra helger på typ samma sätt! Ett långt rabblande av härligheter men ändå på ett ganska kortfattat sätt! Hoppas det gick bra att presentera det moderna tyskland! Vad har hänt med din c-uppsats? Kramar

2009-09-22 @ 14:53:20
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Hehe, jag inspirerades av dig när jag skrev mitt inlägg ;) Presentationen gick rätt bra, men vi hade nog lagt ner för mycket tid på det för det var inte alls så seriöst som vi trodde det skulle vara! Min gamla c-uppsats vet jag inte vad jag ska göra med, eller om den någonsin blir klar. Nu ska jag skriva en i tyska istället och ta ut min bachelorexamen i tyska :) Kramar

2009-09-23 @ 23:52:29
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0