Too cool for school

Nu har jag börjat komma in i det här med att plugga, på riktigt. Det här med skolstart passar dessutom en planerings- och ordningsnörd som mig. Jag fullkomligen älskar allt vad pärmar, mappar, register, kalendrar, scheman och pennskrin heter. Synd bara att jag tydligen har blivit en slarvmaja under sommaren och glömt både pärmen med skolpapper och min laddare till mobilen hemma i Huddinge. Som tur är har jag en mamma som är snabb på att skicka saker i vadderade kuvert på posten. Alla andra saker jag glömt, som de blommiga kinaskorna och glanssprayen till håret, får jag leva utan tills vidare.
De senaste veckorna har jag tillbringat i det kära gamla universitetsbiblioteket som jag känner en sådan hatkärlek för. Jag har absolut inte saknat det, men samtidigt har jag suttit där en så stor del av min tid som Växjöstudent att jag förmodligen aldrig kommer glömma alla timmar av uppsatsskrivning i källaren eller försök att memorera omöjliga tyska grammatikregler i ett av grupprummen. För att inte tala om alla de litrar kaffe jag måste ha druckit under åren, eller pengarna jag lagt på att kopiera ur böcker.
Hur som helst, jag tänkte lägga upp före- och efterbilder på mitt hår, som jag för övrigt också känner en hatkärlek för. Det är tjockt och mjukt och fint och just därför är det helt omöjligt att göra någonting med för inte all hårspray i världen räcker till för att hålla lockar, flätor eller uppsättningar på plats. Och nu är det ju dessutom klippt i en frisyr som jag är allt annat än nöjd med. Jaja. Upp till bildbevis.

  Före klippning. Såhär långt hår hade jag senast när jag var 17 år. Lägg märke till den utväxta luggen och min tråkiga naturliga hårfärg.


  Efter klippning och färgning. Min älskade lugg är tillbaka! Färgen blev som vanligt mer svart än mörkbrun. Jag har håret uppsatt eftersom det inte ser klokt ut annars. Idag är jag klädd som en duktig skolflicka i blus och kofta. Har tyvärr inte varit lika duktig och ordentligt som jag ser ut...

  Såhär ser jag ut från sidan. Kanske att jag lägger ut en bild på håret när det är utsläppt om jag lyckas få till en frisyr så att jag inte ser ut som en hårdrockare från 80-talet.

Kommentarer
Postat av: helena

åh va fint det blev! gillar verkligen färgen! och vilket långt hår du hade innan! det tänkte jag inte på när vi sågs..iofs va det uppsatt tror jag men ändå!

vad duktig du är som har sån ordning! själv har jag en penna och ett kollegieblock. thats it! tror du skulle passa bättre till lärare än jag!

Kramar!

2009-09-15 @ 08:33:15
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Anonym

vänta nu.. menar du att den första bilden är ifran hur du sag ut innan du klippte dig, och att det var nyligen som du klippte dig? ..ditt har kan väl inte har växt ut sa mycket sen vi sags sist? I sa fall var det verkligen alltför länge sen vi sags!

2009-09-15 @ 17:14:48
Postat av: Malin

oj.. glömde skriva mitt namn ;-)

2009-09-15 @ 17:15:22
Postat av: Linnea

Helena: Tack! Jag är också nöjd med färgen! Och att ha lugg igen känns väldigt bra :) När vi sågs var håret garanterat uppsatt för det var då jag var som mest trött på det! Hehe, mitt ordningssinne skulle nog vara det enda som gör mig till en bra lärare då. Jag tror att din kreativitet vinner i längden! Kram



Malin: Jag klippte mig den 26:e augusti och den första bilden är tagen kanske en vecka innan det! Mitt hår måste växa snabbt för när jag kom till Berlin för ett år sedan var det ganska kort :P (Antar att du är Berlin-Malin) Och ja, det var alldeles för länge sen vi sågs!

2009-09-16 @ 18:38:42
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: LeejustLee

men va? alla gillar väl hårdrockare från 80talet? keep it up! :D

2009-09-20 @ 21:48:26
Postat av: Linnea

Lee: Ja alla kanske gillar dem men alla vill nog inte se ut som dem! I alla fall inte jag :D Inget illa menat, men jag passar inte i 80-talsstilen.

2009-09-21 @ 12:40:47
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Malin (Berlin-Malin)

hehe japp, tänker inte längre pa att det finns andra med samma namn som jag. här händer det ju inte sa ofta ;) skönt att du är tillbaka till luggstilen igen sa att jag skulle känna igen dig om jag kom och hälsade pa ;-)

2009-09-22 @ 11:45:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0