No more jullov

Växjö är vintervitt och det fortsätter snöa. Campus är nästan helt öde, precis som huset jag bor i. Jag antar att invasionen av studenter kommer på allvar nästa vecka. Kombinationen mörker, snö, kyla och ett tomt universite är minst sagt deppig men jag har vansinnigt mycket att göra med uppsatsen så jag ska nog lyckas hålla mig sysselsatt. Idag tog jag en sväng in till stan och råkade handla lite på mellandagsrean när jag egentligen bara skulle byta ett par julklappar. Så kan det gå! Men något ska man kanske trösta sig med när jullovet är slut.
Lovet har varit väldigt fint och bjudit på allt som ett jullov ska innehålla, mer eller mindre. Jag började med en vecka i Stockholm som borde ha bestått mest av uppsatsskrivande men så blev det inte riktigt. Istället blev det en hel del julklappsshopping, ett snabbt fika-besök i Marias nya lägenhet, julbord med familjen, tillverkning av julgodis och en massa annat fix. Sedan buss upp till Umeå den 22:a. I Umeå åt vi sjukt mycket mat, ännu mer godis, sov länge, fick besök av tomten som hade med sig väldigt fina julklappar, lade pussel, spelade spel, träffade gamla vänner till Johan och hann till och med gå ut och dricka öl och dansa på juldagen. Sedan tillbaka till Stockholm för att träffa mer vänner, träffa lite släkt, gå på bio (Avatar var så mycket bättre än jag hade trott) och slöa i tv-soffan. Nyårsafton började hos Anni i Zinkensdamm med bubbel, sushi och fina flickor med lösögonfransar för att sedan fortsätta upp på Skinnarviksberget på tolvslaget och därefter till klubb Slick på Kägelbanan. En av mina bästa nyårsaftnar någonsin! Bara några dagar senare är jag i Växjö igen och trots att jag varit borta i tre veckor är allt som vanligt. Nu ska jag försöka landa i vardagen här och vara snel plugghest i ett par veckor så att jag kan få min examen någon gång. Bloggen kommer förmodligen att få lida lite under den här perioden men jag kanske slänger in ett inlägg då och då mitt i all uppsatspanik och vardagstristess!

Kommentarer
Postat av: helena

låter som du hade ett underbart jullov! va kul förresten att du och johan flyttar upp! har ni hittat nån lgh!? och ska du plugga på SU? eller hur är det nu? jag hinne rinte med i alla svängar! själv tar jag min examen den 15:e jan. men vi får väl se om jag börjar jobba eller fortsätter plugga.. kram

2010-01-06 @ 17:23:11
URL: http://komketchup.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0