Lack of inspiration

Ingen inspiration alls har jag för tillfället, det är därför den här bloggen är snudd på död nuförtiden. Vad skriver man om när man inte har något att skriva om? Jag vill ju inte bara sitta och skriva en massa krystade inlägg om ingenting, för då kan jag lika gärna lägga ner helt. Jag tänker att jag kanske borde ta mer bilder och lägga upp dem här så att jag inte behöver skriva lika mycket. Men å andra sidan är ju skrivandet min starka sida och fota har jag aldrig varit särskilt bra på så det känns också omotiverat. Hur som helst har jag haft semester i nästan två veckors semester nu. Tiden har bara försvunnit iväg men jag har ändå hunnit sola (och bränna mig, smart!), ta årets första dopp, firat midsommar, gå på Parkteatern inklusive obligatorisk picknick, spela minigolf, äta massor med glass och massor med jordgubbar, träffa fina vänner och dricka vin. Och helgen bjuder på inte mindre än två 25-årskalas! Annars känns mitt liv ganska oinspirerat just nu. Jag vill så himla gärna känna att alla bitar faller på plats, både när det gäller boende och jobb och annat. Blir man någonsin nöjd eller fortsätter man söka efter nya boenden, nya jobb och nya utmaningar i all evighet? Nu ska vi i alla fall flytta (igen!) och jag måste packa ner mitt liv i kartonger för sjuttioelfte gången på bara några år. Men nu hoppas jag att vi inte ska flytta så mycket mer på ett tag. Jag hoppas att vi kommer att trivas på översta våningen i 50-talshuset i Västertorp. Jag hoppas att jobbet blir roligare. Och framför allt hoppas jag att den här sommaren blir helt fantastisk!


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul med ett inlägg här igen! jag tittar in troget varje dag ;-) varför maste ni flytta en gang till? förresten glöm inte titta pa fotbollen imorgen klockan fyra hihi

2010-07-02 @ 21:32:02
URL: http://diepusteblume.wordpress.com
Postat av: Linnea

Vad kul att du bevakar min blogg trots att det inte händer så mycket här, men nu ska jag försöka skärpa mig! :) Vi ska flytta dels för att vi har fått ett förstahandskontrakt vilket är i princip omöjligt häri Stockholm, och dels för att min kusin med familj som vi hyr av nu flyttar hem från Japan tidigare än planerat så de behöver sin lägenhet. Jag ska på en 25-årsfest ikväll så jag kommer tyvärr missa matchen, aaah! Vill verkligen se den! Men jag får hålla tummarna ändå ;)

2010-07-03 @ 11:49:33
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hej! Jag känner likadant som dig. Min blogg är också rätt död för tillfället. Men jag tittar ändå in till dig flera gånger i veckan :). Grattis till förstahandskontraktet. Måste kännas skönt även om det innebär en till flytt. Är allting bra med dig annars?

Kramar!

2010-07-05 @ 21:01:37
URL: http://johannaiwien.blogg.se/
Postat av: Linnea

Hej Johanna! Jag kollar din blogg varje vecka också, och ibland dyker det ju upp något nytt! Ja, det är jobbigt att flytta igen, men sen har vi förhoppningsvis flyttat färdigt för ett tag framöver :) Annars är det bara bra med mig, jobbar en vecka till nu och sedan har jag en veckas semester igen, skönt! Kramar

2010-07-11 @ 08:55:46
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0