Lite trött

Idag är jag trött. Och det är bara torsdag. Och den här veckan har inte varit särskilt ansträngande. Och vi ska ut imorgon och antagligen på lördag. Undrar hur trött jag kommer vara på söndag?
Efter en slö måndag hemma var det tisdag och min sämsta dag på länge. Vaknade helt svettig och illamående och trodde att jag var sjuk. Men gick till skolan ändå. Höll på att somna på föreläsningen. Gick och handlade och åkte hem efter föreläsningen. Gjorde ingenting på hela dagen förutom att läsa bloggar och prata på msn. På kvällen ryckte jag i alla fall upp mig och gick på bio med Malin, Simon och Jasper. Vi såg "Body of Lies" som enligt mig var en riktigt bra film men som enligt Jasper "sucked!" och enligt Simon var "too long and boring". Malin var trött och sov nästan hela filmen så jag vet inte om hon tyckte den var bra! Åkte nattbuss hem med Simon, vi var tvungna att springa som galningar till trramen vid Eberswalder strasse och konstaterade att vi inte har någon kondition kvar alls. Såg en överkörd råtta och rös i tio minuter minst. Igår hade vi föreläsning igen, lärde oss allt om hur förvaltningen i den tyska delstaten Brandenburg fungerar. Mycket spännande. På kvällen var vi i alla fall ett helt gäng som gick till den jättemysiga cocktailbaren Lurette där de har skitsnygg inredning och fotbollsspel. Och öl såklart. Var hemma ungefär halv fyra och noterade att det numera inte är något konstigt att vara hemma vid den tiden en vardag. Hemma i Sverige är det sent att komma hem halv fyra efter en utekväll en lördag. Är det Sverige som är tråkigt eller Berlin som är extremt?! Var hur som helst en väldigt rolig kväll! Lite segt att gå upp efter 5 timmars sömn imorse men jag har ju gett mig fan på att gå på alla föreläsningar som är kvar innan jullovet och det ska jag hålla! Har varit i skolan i sex timmar idag trots att jag var som en zombie, eloge till mig! Ikväll stannar jag hemma och vilar upp mig inför morgondagens Erasmusparty. Nu ska jag koka linssoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0