Att överdosera film

Har precis varit på bio och sett en tysk film. Utan text. Och förstått allt, förutom delar av schweizertyskan (men det kan man ju inte kräva att någon förstår, eller?). Den var riktigt bra! Men så är jag ju svag för tysk film också. Jag har börjat inse att tiden går för fort här och att jag vill hinna med så mycket som möjligt innan det bär av till München. Jag vill inte nödvändigtvis se allt det typiskt turistiga, men ändå ha sett Berlin. Så det känns som att vi borde göra något varje dag, varje kväll för att utnyttja tiden. Men det gör vi intetyvärr. I fredags var vi dock ute hela natten. Några av oss var i skolan på dagen för att få hjälp med inlämningsarbetet. Det jag och Malin hade skrivit blev totalsågat av den student som höll i föreläsningen, förmodligen mest för att hon missförstod oss helt...Efter skolan åkte jag in till Alexanderplatz, framförallt för att köpa konsertbiljetter (vi ska se Kaiser Chiefs i januari, yey!), men jag hittade även lite nödvändiga skolattiraljer och en nödvändig topp på HM. Tog en kaffe med två killar från Huddinge som var över helgen och upptäckte staden. Åkte hem med mellanstopp på Lidl för inhandling av mat och vin och sedan till Simon på kvällen för att förfesta. Eftersom han skulle till en annan klubb än vi andra så var vi ett gäng på 7 tjejer som åkte tillsammans till Knaack där Erasmuspartyt var. Kaos. Försenad tram, folk som försvann, folk som inte kom med tramen och så vidare. Men vi kom fram till slut! Och partyt var roligt, trots att vi hela tiden tappade bort varandra och sprang runt och letade. Jag gick hem med Manon och var hemma runt halv sju nånting. Tappade bort mina vantar någonstans, tror att de fortfarande finns i garderoben på Knaack eftersom jag lade dem i jackan innan jag lämnade in dem, men borta är dem. I lördags träffade vi vår favoritlärare från Växjö, Thomas, och drack glühwein på julmarknaden vid Gendarmenmarkt. Det var fint väder och kallt och mysigt, men det hade nog varit ännu godare med glühwein om vi inte hade festat dagen innan. Var bara hemma hela kvällen (efter äventyret med alla poliser) och hela söndagen. Igår måndag var det dags för tyska igen, och ett väldigt underhållande referat av Simon och Jasper. Efter lektionen följde vi vår måndagstradition och åkte till Ostkreuz. Värmde oss och fikade på Zebrano, ett mysigt café där jag måste äta frukost någon gång eftersom alla frukostmenyer är döpta efter olika kändisar. Man kan t.ex. beställa en "Gandhi" om man som jag inte äter kött. Efter det åkte vi hemåt, i princip bara för att vända, för att sedan åka till Jasper och se på film på kvällen. Har med andra ord överdoserat film de senaste dagarna. Och funderar på fullaste allvar på att se en till nu. Kan man få fyrkantiga ögon av att se för mycket film?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0