Helgen som varit

Hemma i Sverige brukar jag gå ut absolut max två gånger i veckan. Och det var längesen jag gick ut både fredag och lördag. Här i Berlin är det andra bullar! Här går vi ut minst två gånger i veckan, och hittills både fredag och lördag. Hela lördagen tillbringade jag i mitt rum och njöt av att äntligen ha internet. Sov ungefär 4 timmar och kunde absolut inte somna om under dagen vilket gjorde mig smått irriterad och frustrerad eftersom vi hade kommit överens om att lördagen skulle vara den stora partykvällen. Var dessutom ganska snorig och täppt i hela huvudet. Det hela kulminerade i matlagningsmaratonet i köket som jag skrev om tidigare och mitt humör var sannerligen inte det bästa. Mötte i alla fall upp resten av gruppen på Ostbahnhof vid elvatiden och köpte en flaska vatten att skölja ner en huvudvärkstablett med och en öl att skölja ner vattnet med. Vi gick kanske hundra meter och kom till Fritz club (väldigt bekvämt med en klubb som ligger granne med tågstationen), en klubb med tre dansgolv, skapligt billigt inträde och skapligt billig öl. Vi cirkulerade runt lite på de olika dansgolven, åt nachos med alldeles för stark salsa och var hemma klockan fem ungefär. Jag och Elke kom överens om att vi måste lära oss att bli bättre på tidtabellerna här innan det blir vinter för det kommer inte att bli roligt att vänta i 20 minuter på en spårvagn i december...
Gårdagen bjöd på varmt väder som utlovat, men dåligt med sol. Vi hade pratat om att ha en brunchpicknick och sedan gå till loppmarknaden i Mauerpark men någon brunch blev det inte och antalet personer som gick till loppmarknaden var 2. Men det var trevligt ändå! Sjukt mycket folk och sjukt mycket grejer. Jag hittade självklart massor med fina möbler i 50-talsstil som jag hade kunnat köpa på stående fot om jag hade haft en lägenhet i Berlin. Men det har jag ju tyvärr inte. Såg också en hel del kläder men var lite för trött för att orka börja leta och rota bland grejerna. Jasper hittade dock en stol som vi transporterade hela vägen från loppmarknaden till studentrummet. Bara det var ett äventyr! Kanske roligast av allt var att en massa människor antingen log uppskattande eller kommenterade det fina inköpet. Kvällen spenderade jag vid datorn. Pratade med Johan på Skype vilket fungerade skapligt bra, läste lite bloggar och avslutade med att dricka te och titta på "The squid and the whale", den enda filmen jag har på datorn. Den var lika märklig som första gången jag såg den. Men ändå bra på något vis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0