Mitbewohnerin

Jag har antagligen slagit personligt rekord i antal postade inlägg/dag idag, men skit samma! Jag har massor att berätta. Till exempel att jag inte är van vid att bo med andra människor (som inte är min familj alltså) och därmed dela kök och badrum. Den nyinflyttade tjejen, som ska bo här från och med nästa vecka, har redan föreslagit ett dusch-schema så att vi ska slippa strul om alla går upp samma tid på morgonen. Jag lär ju få duscha tidigast eftersom jag verkar vara den enda här som äger en hårfön, en flaska hårspray, en spegel och diverse make up. Fåfäng? Jag?
Jag skulle nog vilja föreslå ett köksschema också. Hittills har jag inte brytt mig alls, för det har inte varit några problem med att kunna laga mat när man vill. Ikväll är det dock kinesisk invasion i köket. Min Mitbewohnerin (alltså den kinesiska tjejen som också bor här) har två kompisar här och har lagat mat i ungefär 1 ½ timme nu. De använder i princip varenda tillgänglig yta som finns i köket. Synd att jag också måste äta ibland. Just nu känns det som att jag är inneboende, och inte medboende (som ordet Mitbewohnerin faktiskt betyder). Men jag ska sticka om en halvtimme, ut på stan igen på nya äventyr. Nu sprayar jag luggen, svärtar ögonen och lyssnar på Familjen på högsta volym. Jag känner mig som en tonåring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0