Söndagsöppet

...är något som inte existerar i Tyskland. Här får man minsann se till att inhandla alla förnödenheter måndag-lördag om man inte vill dö svältdöden på söndagen. Å andra sidan är exempelvis min närmsta mataffär öppen 8-24 alla dagar utom just söndagar så det kanske väger upp. Är inte säker. Och någon dag när jag har mer ork än jag har nu ska jag skriva ett långt inlägg om alla kulturkrockar. Apropå mataffär så står till exempel inte äggen svalt/kallt i butikerna är. Vet inte varför de gör det i Sverige. Är vi mer rädda för diverse åkommor? Har svenska ägg kortare hållbarhet än tyska? Vet tyskarna något som inte vi vet? Jaja, just nu är jag hungrig men orkar inte laga mat så jag önskar att någon kunde göra det åt mig. Helst vill jag ha bulgur med en massa trevliga grönsaker och kanske lite fetaost och ett och annat solrosfrö på toppen. Tack! Bulgur är för övrigt något som jag inte hittat i mataffären här. Borde inte det finnas? Eller är det väldigt exotiskt? Ska jag överleva här utan det?

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej, Skypen funkade inte så bra, tyckte jag! Vi får väl fixa det också, så kanske vi hör varandra bättre!?! Äggen står väl bara halvsvalt på Kvantum. Man behöver inte förvara dem kallt, men hållbarheten förlängs, har jag hört. Vi får väl köpa med oss ett par påsar bulgur åt dig!

Kram och gonatt/Ma

2008-10-19 @ 22:12:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0