Tisdagen den 7:e oktober

I tisdags började skolan på riktigt med föreläsningar och allt. Vi var ett helt gäng Erasmusstudenter som gick tillsammans till en lektion i "Betriebswirtschaftslehre", typ företagsekonomi. Inte riktigt min grej! Dessutom var klassrummet så fullt att vissa satt på golvet och professorn som höll i föreläsningen var inte alls särskilt sympatisk. Vi hade desto högre förväntningar på eftermiddagens föreläsning i "Politikwissenschaft" som skulle börja klockan 12. Efter 50 minuter hade Frau Steckmeister fortfarande inte dykt upp! Efter lite mailande och annat fixande åkte jag för att betala min hyra. På studenthemsförvaltningen (direktöversättning) träffade jag Krista från Kanada igen och hade sällskap med henne hem. På kvällen åkte jag och Elke till Jaspers studenthem för en lugn filmkväll. Jag såg Kung Fu Panda för andra gången och åt popcorn med socker för första gången. Det smakar ungefär som kalaspuffar.


Kommentarer
Postat av: Madeleine

Vilket roligt namn :)

2008-10-11 @ 14:38:02
URL: http://flygare.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0