Saker jag inte kommer att sakna med Berlin, del 1

Jag åker ju till München nästa fredag. Eller åker och åker, flyttar är nog rätt ord när jag ska bo där till slutet på maj. Ska bli hur roligt som helst! Men jag vet att jag kommer sakna Berlin också. Berlin har något speciellt, man behöver inte ens bo här i en termin för att märka det, det räcker med att vara här i tre dagar eller så. Tycker jag, alltså. Men sedan finns det ju vissa saker jag inte kommer att sakna så mycket. Tänkte ta upp dem här, så kan jag ju titta på den listan om jag skulle tycka att jag saknar Berlin för mycket.

Saker jag inte kommer att sakna med Berlin

1) Internetuppkopplingen. Säg ordet "Hotzone" till en utbytesstudent i Berlin och han eller hon får något hatiskt i blicken. Det är inte jättedyrt, men det fungerar jättedåligt. För de allra flesta verkar det som. Idag fungerar det så dåligt att jag vill lägga mig ner och dö lite, alternativt slänga datorn i väggen. Det sistnämnda verkar väldigt dumt dock. Kanske att jag är aningens internetberoende, men vem är inte det år 2009?

Idag har vi inte haft några föreläsningar och jag har varit hemma och pluggat. Är precis lika roligt som det låter. I måndags hade vi tenta i tyska, jag tror det gick ganska bra. Jag hoppas det gick ganska bra. Efter tentan åt vi på Pizza Dach, jag köpte en tågbiljett till München för 117 Euro och vi drack kaffe på Starbucks. Precis så överskattat som jag hade trott. Sedan försökte jag hitta ett par skor. Det gick inte så bra eftersom Bianco Footwear och Vagabond, som är de enda skoaffärerna man känner till namnet på här, och som har snyggast skor bara har 35:or och 36:or kvar av alla skor som är på rea. Himla synd för mig att jag har storlek 39. Igår hade vi föreläsning i Europarätt igen. Jag blir mer och mer övertygad för varje dag om att den tentan kommer gå åt skogen. Tackar mig själv för att jag aldrig fått för mig att plugga juridik. Det måste vara bland det svåraste man kan göra! Är det därför man måste ha 19.0 i snitt för att komma in på den utbildningen? På eftermiddagen var jag hemma och pysslade med min andra blogg (den för Växjö Uni alltså) och en rapport om utbytesterminen. På kvällen hade vi lite "avskedsmiddag" så jag, Malin, Simon, Jasper, Nathalie, Marta och Alexander åt på indisk restaurang, sedan gick gruppen, minus Nathalie och Marta men plus Jakub, till Lurette Cocktailbar och drack öl/cocktails. Var dock hemma strax efter halv ett för att orka plugga idag. Hade det varit i början av terminen hade jag säkert varit hemma vid sju eller något...Resten av veckan ser planerna ut såhär: Plugga, plugga, plugga, plugga, förhoppningsvis träffa Nils och Sofia, plugga, plugga, plugga, kanske kanske baka semlor, plugga, plugga, plugga. Kul va?

Kommentarer
Postat av: vera

det är 2009 nu...

2009-02-06 @ 16:16:39
Postat av: Linnea

Pinsamt! Hur senil är jag egentligen? Men nu har jag ändrat till 2009.

2009-02-06 @ 17:33:08
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0