Motivation? Disciplin? Aldrig hört talas om.

Jaha, igår var jag tillräckligt återställd efter fredagens äventyr för att ta tag i mig själv och förbereda mig inför referatet jag och Malin hade på tyskan idag. Och det gick ju faktiskt bra till slut, även om vi tydligen saknade röd tråd och pricken över i och "pepp". Jaja skit samma. Vi fick båda betyget 1.3 i alla fall och 1.0 är bäst så det var ju tur det i alla fall. Om någon undrar vad jag gjorde i lördags så var jag lite sliten. Eftersom jag på fredagens förfest fick den intelliganta idén att ta en Zubrowka-shot (det här var alltså efter en öl och en halv flaska vin) och sedan den ännu mindre intelligenta idén att ta en öl när vi kom till Bang Bang Club så var aningens seg hela lördagen. Förstår inte varför. Och mamma du behöver inte vara orolig, jag kom hem ordentligt! Den här veckan har vi två tentor att klara av också, en muntlig tenta i metod eller vad man ska kalla det på onsdag och en engelskatenta på torsdag. Är inte så bekymrad dock eftersom nivån inte är den högsta här så det kan ju vara det som är orsaken till min totala omotivation att plugga. Jag orkar inte. Har ingen lust. Känner mig sjukt opepp. Ärligt talat ska det bli rätt skönt att ha praktik i 3 ½ månad och inte behöva tentaplugga eller gå på föreläsningar. Att jag måste skriva min c-uppsats i statsvetenskap samtidigt som jag gör min praktik är en helt annan sak...Nu sitter jag här i alla fall, mätt som bara den efter dagens besök på Pizza Dach, och funderar på att ändå ta tag i det här med pluggandet. Eller så skulle jag ju kunna kolla på ett par avsnitt till av That 70's Show...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0