Regn och gratisfika

Idag har varit en bra dag, trots ihållande regn. Först ett besök i Bayerischer Landtag som var lite sömnigt. Sedan tre timmars lunchpaus som jag tillbringade på Starbucks med en av de andra praktikanterna. Sedan mötte vi upp resten av gruppen igen och gick på ett föredrag om "Frauenhandel" alltså trafficking som var superintressant! Sedan fick vi gratis fika och sedan lyssnade vi lite till och sedan åkte vi hem. Jag gick till biblioteket som ligger 10 minuter från huset där vi bor men det var tyvärr inte mycket att hänga i julgranen. Trots detta är jag på väldigt bra humör. Kanske för att det är fredag imorgon? Kanske för att vi är schemalagda från 10 till 11.30 imorgon? Kanske för att jag och Vera får besök i helgen och förväntar oss fest och sightseeing? Jag tror det. Men jag tror också att det beror på att jag trivs så bra här just nu. Jag har börjat falla in i vardagsrutinerna i München och det känns bra. Jag har skrivit om det förut, lättnadskänslan man upplever när man finner sig till rätta i vardagen. Nu har jag bara ytterligare några byråkratiska krångligheter som hänger över mig innan jag kan slappna av på riktigt. Och den där c-uppsatsen förstås, men den låtsas vi inte om. Det är ju helg snart!

Kommentarer
Postat av: Maria

åh, tänker på dig med. Juni you Say? det är inte så långt kvar, lite vardag att stöka av först bara, sen så. nåväl. vad kul att du läser, jag läser varenda grej du skriver! (moah, I´m watching you...nej då, inte så illA)

2009-03-06 @ 16:57:00
URL: http://mifen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0