Update

Jag var på vårdcentralen idag. Om man är student på Växjö universitet kan man gå till en alldeles egen del av vårdcentralen som heter Campushälsan och få lite VIP-känsla. Vet inte hur VIP jag kände mig när jag var där dock, men sjuksköterskan var trevlig. Detta trots att hon stoppade ner en bomullspinne i halsen på mig och tog prover. Jag har inte halsfluss i alla fall. Men ögoninflammation det har jag. Det får man dock ingen behandling mot förrän man själv har behandlat det i ungefär fem dagar ( vilket innebär att tvätta ögonen med vatten var tredje timme) så nu får jag gå runt hela helgen och se ut som en knarkare med rödsprängda ögon. Snyggt. Tur att det är insidan som räknas! Nu ska jag testa en ny te-sort och fortsätta titta på Harry Potter.



Det har gått åt vansinnigt mycket te nu när jag har varit förkyld och jag tröttnar snabbt på
sorterna så nu börjar det bli trångt i köksskåpet!

Kommentarer
Postat av: Maria A

Usch, stackare, vet hur det känns! Hade också ögoninflammation i somras, gick fasen runt med det i tre veckor nästan. Först tog det som sagt nästan en vecka innan man fick några droppar. Sen fick jag droppar som inte hjälpte, sen fick jag droppar som jag inte tålde. Tredje gången gillt blev det iaf bra då jag äntligen fick droppar som bet på det. Hoppas du slipper det! Är på tillfällig visit i Sthlm, by the way =) Kraam

2009-10-08 @ 23:03:34
Postat av: helena

Åh din stackare, att dina krämpor aldrig vill ta slut! men jag vet hur det känns att se ut som en knarkare. förra året hade jag ju små hål över hornhinnorna och var typ helt blodsprängd i ögonen och till råga på allt behövde jag smörja en gul salva som liknade en blandning av öronvax och snor på själva ögongloben liksom och det inte bara morgon och kväll utan tolv ggr per dag första veckan. behöver jag säga att jag fuskade? Kramar

2009-10-09 @ 09:46:44
URL: http://komketchup.blogspot.com
Postat av: Linnea

Maria: 3 veckor med ögoninflammation låter verkligen inte roligt! Mina ögon känns bättre idag så jag hoppas det går över av sig själv, eller att jag i alla fall får rätt droppar från början om det skulle vara så :p Hoppas du får en jättebra helg i Sthlm! Kramar



Helena: Jag kommer ihåg att du berättade om dina ögon och den där läskiga salvan! Helst vill man ju inte gå ut bland folk, men jag antar att man inte har så mycket val efter ett tag ;) Ögoninflammation är ganska smittsamt dock, så jag ska nog stanna inne idag också...Kramar

2009-10-09 @ 10:32:50
URL: http://neapop.blogg.se/
Postat av: Anna

sv: Haha..ja vi kanske borde göra det, bara för att få det avklarat liksom :)



Låter inget vidare med ögonen ju..hoppas du kryar på dig snart!



Kramen

2009-10-09 @ 23:50:52
URL: http://missupsidedown.blogg.se/
Postat av: Maria Ekström

Åh! Äpple! Tappar man smaken om man har ögoninflammation? Inte? Tur det, är äppelteet gott? Puss fru

2009-10-11 @ 19:58:42
URL: http://mifen.blogg.se/
Postat av: Linnea

Nej som tur är tappar man inte smaken när man har ögoninflammation! Äppelteet är gott, grönt te kan ju ibland vara lite beskt så man behöver ha honung i men det här är inte beskt :) Kunde ha varit ännu mer äppelsmak dock, men det får fortfarande godkänt!

2009-10-13 @ 17:15:58
URL: http://neapop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0