Computer love

Söndag. Vaknade och trodde att klockan var minst halv elva eftersom jag hade legat och halvslumrat så länge, till min stora glädje var den bara 08.39 när jag slog på mobilen. Frukost och sedan ett tappert försök att skriva lite på uppsatsen. Det gick sådär. Sedan försök till plugg i bibblan vilket också gick sådär. Helger är ju tänkta att vara vilodagar vilket min hjärna och kropp verkar vara inställda på. Helt oduktig har jag ändå inte varit eftersom jag nu på kvällen har diskat en massa, bakat ett gott bröd och lagat helt vegansk och synnerligen nyttig mat. Jag planerar dock att spendera resten av kvällen framför datorn och teven vilket kanske inte är fullt så nyttigt.
Sitter just nu och tittar på programmet "Snygg naken" på femman. Det är egentligen helt sjukt att helt normala och snygga svenska tjejer tycker så illa om sitt utseende. När blev det så? Är det de satans snedvridna idealen som förstör oss sakta men säkert? Varför lyssnar vi inte till komplimanger utan till rösten inuti huvudet, den där elaka som bara vill oss illa? Och jag ska inte säga att jag är bättre än någon annan. Ge mig tusen komplimanger och jag kommer fortsätta att säga emot. Det finns dagar då jag har väldigt svårt att se var någonstans jag är snygg.

Dagens roligaste: Att min lillebror som befinner sig ute på Atlanten har deltagit i Miss TransAtlantic (de verkar ju inte ha tråkigt ombord i alla fall), en tävling där samtliga elever av manligt kön ombord ställde upp i grenar som bikini, intervju med juryn och talang. Sminkade, stylade och med rakade ben. Bilderna är oslagbara!

Dagens flashback: Snyftarfilmen Titanic visas på 3an ikväll. Jag ska sitta beredd med näsdukar och minnas då jag tapetserade halva mitt flickrum med Leo. Det var tider det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0