Dagens kom-i-håg

Den 10:e maj spelar ingen mindre än Kristian Anttila på Kafé Deluxe i Växjö. Jag kommer inte att förlåta mig själv om jag inte är där och lyssnar och tittar då. Och jag är inte ens särskilt inlyssnad på Kristian Anttila men jag skulle kunna betala de 100 (?) kronorna inträdet kostar bara för att få höra "Paul Weller" live. Det skulle vara så mycket värt. Jag rekommenderar samtliga människor som kan tänkas ha en musiksmak liknande min och som befinner sig i Växjö detta datum att infinna sig på Deluxe. Jag tror inte att ni kommer att ångra er.

Idag: Översättning, grammatik, fonetik, plugg i bibblan, tysk film. Gegen die Wand. Jag förstår inte att jag inte har sett den tidigare när den har stått på min "filmer jag måste se"-lista sedan den kom ut. Jag blev glad över att den var så bra som jag hade hoppats på. Min förkärlek för tysk film växer sig starkare. Är det för att jag börjar bli alldeles för insnöad på språket?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0