Mormor

Idag ska jag skriva om något så spännande som - min släkt! Jag fick ett brev från min mormor idag, som svar på brevet jag skickade till henne för ett par veckor sedan. Hon hade löst alla korsord jag skickade med, utom söndagskryssen för de är omöjliga. Och hon har skrivit ett brev till mig på ett brevpapper med Linnea på, alltså den där flickan som det finns böcker och filmer om och som jag har varit utklädd till en gång. Alla barn borde ha en karaktär i en barnbok eller barnfilm med samma namn som de själva! Hur som helst fick jag en uppdatering på vad halva släkten sysslar med just nu. Min kusinskara är i omgångar spridda över hela världen men jag hoppas att jag får se varenda släkting åtminstone en gång i sommar! Min släkt är nog galnare än de flesta och på mammas sida har jag min äldsta nära släkting, min älskade mormor. Hon som stickar, syr och pysslar och löser korsord och bakar världens godaste kanelbullar och som alltid finns där för alla sina barn och barnbarn och barnbarnsbarn. Så vill jag också vara när jag blir gammal.
Från den äldsta släktingen till den allra yngsta och nyaste, som egentligen inte är släkt med oss men ändå sådär gudomligt söt som bara bebisar kan vara. Tim heter han och är snart 2 veckor gammal. Jag hoppas jag får se honom på riktigt (men inte hålla i honom för det vågar jag inte för bebisar är det ömtåligaste som finns) innan han hinner bli alldeles för stor. Jag är fascinerad av människor har jag märkt, särskilt riktigt unga och riktigt gamla.
Och nej, ni behöver inte vara oroliga. Trots min fascination för bebisar så tänker jag inte skaffa barn. Än.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0