Åååka pendeltåg, jag är en loser baby, jag har inget körkort

Jag förstår att folk struntar i att vara miljövänliga och tar bilen till jobbet när kollektivtrafiken fungerar som den gör. Det är, som jag skrivit tidigare, inte semestertider längre men SL kommer inte att övergå till sina vanliga tidtabeller förrän den 20:e augusti. Tills dess får man finna sig i i fulla tunnelbanor, bussar som bara går en gång i halvtimmen och mer än tjugo minuters väntetid mellan pendeltågen i Älvsjö. Jag kan finna mig i det eftersom kollektivtrafiken i Stockholm ändå fungerar förhållandevis bra i jämförelse med den som finns i Kronobergs och Blekinges län (det ska vi inte ens gå in på). Men vad jag inte finner mig i är att bussen som jag skulle ta imorse, som går 08.30, åker förbi min hållplats utan att stanna kl 08.27 då jag befann mig alldeles för långt från hållplatsen i fråga för att ens ha en liten chans att hinna springa. Är det bara jag som tycker att man ska kunna komma till hållplatsen en minut innan bussen går och ändå hinna med den? Ska man behöva stå där 10 minuter innan eller? Varför gnäller jag så mycket på allt? Håller jag på att förvandlas till en gammal sur tant?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0