Oviktiga händelser

Igår var jag hos optikern igen och gjorde en ny synundersökning. Jag ska få glasögon! Inte läsglasögon utan glasögon som jag ska ha när jag behöver se på långt håll. Har inte provat ut några bågar än men jag tänkte att jag skulle välja ett par riktigt nördiga så att jag ser ut som värsta ambitiösa pluggtjejen. Får se om jag lyckas!

Min lillebror är på festivalen Wacken Open Air i Tyskland. Det tycker jag är galet för det är enligt uppgift "helt sjukt stort, typ fem sex arvika-ängar fulla med tält". Ännu galnare är kanske att han åkte festivalbuss dit 15 timmar helt själv eftersom hans festivalkompis åkte från Halmstad. Jag är imponerad! Själv hade jag inte klarat av att sitta på en buss full med festivalsugna, salongsberusade hårdrockare så länge utan att känna en kotte, men så har jag ju en liten släng av social fobi också tror jag. Och så är min bror coolare än jag uppenbarligen.

Imorgon är det fredag. Då tar jag och Johan en liten roadtrip söderut över helgen och kollar läget i Växjö och Karlshamn.

Idag är det torsdag och jag längtar bara tills klockan blir 15.45, för då slutar jag och får åka in till stan och äta vegomiddag med Anni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0