Victoria Silvstedt

Jag drar till med ett inlägg till nu när jag ändå sitter här på jobbet, instängd och uttråkad medan solen skiner utanför fönstret. För en månad sen ungefär, den 13:e juli närmare bestämt, hade Stockholm City (gratistidning) en liten intervju med Victoria Silvstedt, en av alla människor jag älskar att hata. Jag är inte helt säker på varför jag hatar henne, men det kan ha att göra med att hon har gjort sig en karriär med hjälp av ett par silikonbröst, ett oäkta blont hårsvall och spelad dumhet. För jag vill inte tro att hon är så korkad i verkligheten som hon framstår som. Men jag ogillar tjejer som gör allt för att behaga män, och som tar den uppgiften på sånt allvar att det verkar som om det är kvinnans mening med livet. Jag tycker att en kvinna ska behaga sig själv, om hon ska behaga någon överhuvudtaget. Jag tycker inte att det är okej att kvinnor som Victoria Silvstedt trycker upp sina bröst, sina läppar och sina sängkammarblickar mot män åt höger och vänster samtidigt som övriga, vanliga dödliga kvinnor världen över kämpar för jämställdhet och mot förtryck. Det är den lilla arga feministen i mig som talar nu om ni undrar.

På framsidan av tidningen säger hon "många tror att jag bara partar". Jaha, oj! Vad konstigt! Har man blivit usedd till Playmate of the year, försökt sig på en karriär som popsångerska och startat en egen underklädeskollektion är det väl inget att bli förvånad över. En sak jag absolut inte tål med denna människa är hur hon pratar. Hon bryter på amerikanska trots att hon inte bott i USA så länge och hon blandar in engelska meningar och ord när hon pratar svenska, t.ex:

"Många tror att jag bara partar men det är mycket charity events. So the party's not for me it's for charity"

"Det var bara för bilderna. Nu är jag back to blond" som svar på påpekandet att hon är brunett nu

"Jaaa...man känner sig lite mer crazy. Men brunetten är mer sofistikerad" om att man tydligen har roligare som blondin. Hur vet hon det när hon inte ens är äkta blondin?!

En annan sak jag tycker är rent motbjudande med Victoria Silvstedt är hennes mun. Den är grotesk på alla sätt och vis, onaturlig med alldeles för plutiga läppar och så har hon den ständigt öppen så att det ser ut som att hon när som helst är beredd att ge någon ett blowjob. Okej, nu blev det lite grovt kanske men jag tycker det. Jag tycker dessutom att hon ser rejält okvinnlig ut i ansiktet, kan det vara så att hon är man egentligen?

Man kan ju fråga sig varför jag ägnar ett helt blogginlägg åt att skriva om en person som jag så uppenbart stör mig på, men jag kunde inte låta bli! Jag har sparat den där tidningen sedan den 13:e juli bara för att skriva det här. Det finns säkert hundra bättre saker jag skulle kunna lägga min energi på, det är jag övertygad om. Men det som förmodligen irriterar mig mest hos Victoria Silvstedt och alla kvinnor som ser ut som hon, är att de fortsätter att upprätthålla det snedvridna och osmakliga idealet av hur en riktig kvinna ska se ut. Tycker män seriöst att de här kvinnorna är vackra på riktigt eller fungerar de enbart som objekt?
Behagande, fina att se på och ständigt villiga - är det ett ideal att sträva efter för kvinnor på 2000-talet?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0