You know that we are living in a material world, and I am a material girl

Igår tog jag en liten vända i Farsta centrum efter jobbet och köpte lite nödvändigheter. Tänk att jag är så materiell så att jag kan köpa mig lite tillfällig lycka för 885,50 kr. Det är sjukt egentligen. Och nu verkar jag ha satt igång någonting, för när jag var klar och skulle gå till bussen hittade jag ännu mer saker jag ville ha. Det här lär ju inte sluta helt hälsosamt för min stackars plånbok. Jag har inte ens betalat hela kostnaden för glasögonen än. Men å andra sidan ska man väl göra något roligt för de slantar som man har tjänat ihop på sitt vedervärdiga sommarjobb. Till exempel köpa sig en småblommig klänning som man kan ta på sig när man ska ut och dricka öl. Det är bäst för vädret att det fortsätter vara soligt - sist jag var på Trädgården regnade det och man fick se upp så att man inte klev ner med foten i decimeterdjupa vattenpölar. Känns inte så hett att gå ut i gummistövlar, eller det lär ju bli ganska hett i gummistövlarna om man dansar i dem. Pappahumor. Mindre än en timme kvar nu, sen är det färdigjobbat för i år!

Dagens fråga: Behöver jag en röd väska till? Hittade en alldeles underbar på H&M igår för inte så mycket pengar.

Kommentarer
Postat av: vera

va roligt att höra att jag inte är den enda som slösar pengar på allt möjligt under sommaren...men när man jobbar och har mer pengar än under året då man lever på studiebidrag är det väl normalt att man blir lite galen!? ;)

2007-08-14 @ 10:34:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0