Här är polisen som mitt i gatan står

En nackdel med att bo på campus i Växjö är att man blir van vid att det springer omkring poliser överallt, hela tiden. Här är det utryckningar, förhör och kontroller var och varannan dag. Polishögskolans studenter är iförda full polismundering dygnet runt som det verkar. Därför höjer man knappt på ögonbrynen när en biltjuv åker fast på Stallvägen. Man noterar bara i förbigående att "jaha, nu har polisstudenterna övning igen".
Igår när jag åkte bussen in till stan stod en polisman i en rondell och vinkade in bilar som fick svänga in på en parkering till höger och genomgå någon sorts kontroll. Där stod både en piketbuss och en vanlig polisbil. Samtliga bussresenärer tittade nyfiket och sträckte lite extra på sig i sätena för att inte gå miste om något spännande.
Alla utom jag. Jag satt helt lugnt och tänkte att "jaha, nu har polisstudenterna övning igen".

Kommentarer
Postat av: barnvisemannen

jag kan fortsättningen på rubriken!!! den går "... niger och säger att nu är det vår!" :D

eller vänta...

2007-12-14 @ 23:32:11
Postat av: Ingrid

Haha, så var det för mig när jag var hos tandläkaren och teleborgs centrum blev bombhotat. Tandläkaren tittade ut genom fönstret, ryckte på axlarna åt polisbilarna, sa "nu övar dom minsann igen" och påbörjade utdragningen av min ena visdomstand. Tre sekunder senare stod det en polis i rummet och skrek på oss att vi skulle ut...

2007-12-15 @ 23:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0