I think I'm paranoid

Mitt jobb kan vara ganska intressant ibland. Det är särskilt intressant med alla paranoida människor som ringer till oss och anmäler att de har fel på telefon. Jag kanske är arbetsskadad, men om jag en dag skulle upptäcka att min telefon inte fungerade så skulle jag förmodligen tänka att det antingen var något fel på själva ledningen, eller att det var telefonapparaten det var fel på. Det verkar ju tämligen logiskt, tycker jag. Men det tycker uppenbarligen inte stora delar av Sveriges befolkning. Nej, de tänker i mycket mer spännande banor än så:

"Oj, min telefon fungerar inte, det måste bero på att någon av mina grannar har brutit upp ett kopplingsskåp och klippt av sladdarna".

"Oj, min telefon fungerar inte och fast handläggaren på Telia säger att det är en kortslutning på ledningen så tror jag att det är någon som har kopplat ur mitt abonnemang. Därför vägrar jag tro på vad handläggaren säger".

"Oj, jag hör andra samtal när jag ringer, på Telia säger de att det beror på ett fel på ledningen, men jag tror att det är några ryska spioner, eller ännu värre, min granne, som avlyssnar mig".

Livet måste onekligen bli mer intressant om man är så paranoid. Det kanske tillochmed är spännande att gå till Konsum och handla mellanmjölk när det finns hemliga agenter och konspirationsteorier vart man än vänder sig.

Kommentarer
Postat av: kajsa

haha! va otroligt mycket konstigt folk det finns. som tanten som kom in idag i skoaffären där jag jobbar. hon satt i två evigheter på en stol och sen undrade hon varför jag inte hämtat skon hon ville ha. fast hon hade inte frågat efter något par. mycket intressant..

2007-07-09 @ 21:24:14
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se
Postat av: Sara

Mm just nu har min hemlangtan lugnat sig ett antal grader. Nar val skolan kommer igang kommer det att ga fort.
Igar regnade det har ocksa.. sanslosa mangder. Men idag skiner solen igen. Va bra att det inte ar for fint vader hemma sa Erik iinte blir annu brunare.. For det ar inte varmt nog for att sola har.

2007-07-10 @ 02:05:04
URL: http://satshel.blogg.se
Postat av: Linnea

Kajsa: Vi kanske borde sammanställa alla roliga händelser från våra sommarjobb?! Det är säkert samma tanter som handlar skor hos dig som ringer till mig på Telia ;)
Sara: Här är det fortfarande regn :( Jag hoppas att det är det ute på landet också för jag tycker att Erik är tillräckligt brun redan haha!

2007-07-10 @ 08:29:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0