Kolla kolla

Här är de äääntligen, bilderna!

  Hela klassen samlad på en härligt turistig bild i Erfurt. Vår gudie Detlef står längst till vänster...


   Jag och Vera funderade allvarligt på om vårt rum (813) hade varit städskrubb eller nåt tidigare.
                                      Hur mobbat ser inte det här ut?!

  Vår lärare Thomas, Catta och Maria tillsammans med våra favoritgubbar Goethe och Schiller i 
                             staden Weimar


   Jag har säkert hundra bilder bara på hus/kyrkor/slott. Det här ser ut som ett riktigt prinsess-                                      slott!


   Vår lärare Thomas, Sofia och Benjamin på kvarterspizzerian i Erfurt.


   Nils och Johan på samma pizzeria


  Ellie, jag, Malin och Vera var också där


  Johanna och Vera när vi var på dagsutflykt i Schärding, Österrike


  I Passau var vi ute och festade med några tyska studenter


  Det här var det konstigaste jag åt på hela resan - Fingernudeln. Under salladen hade de gömt
                                     sauerkraut, alltså surkål. Huu!


  Så här ser München ut ovanifrån


  Malin och Daniel ser måttligt roade ut...


  Sandra, Katha, Ivana och Benjamin på vinprovningen i Meersburg


  Johanna, Vera och Sofia i Schweiz


  Utsikt från båtturen på Vierwaldstättersee


  På universitetet i Konstanz kan man, om man är tjej, träffas vid den här skylten varje heltimme och 
                            ta sällskap med andra tjejer så att man slipper gå hem själv när det är mörkt. Hur bra som helst!


  Linnea i målarens trädgård? På blomsterön Mainau


  Det här med bongårdsdjur är väldigt spännande för stadsbarn som mig och Vera


  Jag tycker att Växjö universitet är liiite finare än Universität Konstanz faktiskt. Vilka otillåtna
                                     substanser intog arkitekten som ritade det här?

  Vem har sagt att man inte kan leka i klätterställningar bara för att man är över 20?
                             Vera roar sig när vi tar paus från bilåkandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0