Whoptidoo!

Det är fredag! Jag slutar om en dryg timme och sen är det helg! Jag ser ett oändligt hav av ledighet sträcka ut sig. Till måndag i alla fall. Jag har älskat fredagskänslan sedan jag var typ 9 år. På den tiden prenumererade jag på Kalle Anka och fredagseftermiddag var lika med ensam hemma, lite lyxigare mellis och en alldeles ny serietidning i brevlådan. Jag hade inte så höga krav då. När jag var 17-18 var det ett tvång att göra något kul varje helg, om man inte festade/träffade kompisar/gick på bio eller gjorde något som kunde definieras som roligt så var helgen misslyckad. Nu är jag nog mer vuxen och tråkig för jag längtar efter att få åka hem och göra en kopp te och lägga mig i soffan och läsa. Sedan kanske det går en finkulturell film på SVT ikväll om man har tur. Jag kanske blev lite väl vuxen helt plötsligt?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0