Citronfjäril

Idag såg jag årets första citronfjäril! Jaa inte den allra första som har vaknat till alltså utan den första som jag har sett i år. Och den var tillochmed knallgul och inte alls sådär urblekt som vissa kan vara. Nu får det absolut inte bli kallare, har fjärilarna börjat krypa (?) fram så måste det ju vara vår på riktigt! Dagen började dock med ett besök på vårdcentralen, eller snarare telefonsamtalet dit. Jag hade ställt klockan på 9 för att vakna i någorlunda acceptabel tid men lyckades somna om och vakna igen trekvart senare. Då trodde jag att jag skulle hamna i värsta telefonkön för det är jag van vid, man får sitta och lyssna på "det är många som ringer just nu men vi tar snart emot ditt samtal" i tjugo minuter innan en ofta stressad och ganska snäsig sjuksköterska eller liknande svarar. Sedan får man hävda att man faktiskt behöver en tid hos en läkare tills de ger upp och klämmer in en i schemat. Om man ringer till Campushälsan (jaa den är bara till för oss som bor på campus, värsta servicen) så svarar de direkt. Och man får komma en timme senare. Och har man tur får man träffa en sjuksköterska som är ett under av vänlighet, det fick jag. Antingen har jag tur eller så fungerar vården bättre här än i storstan. Resten av dagen har jag försökt börja skriva min uppsats, det går inget vidare, ätit lunch och varit ute och sprungit. Eftermiddagen ska ägnas åt att utforska en lekpark som Malin har hittat. Tillbaka till barndomen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0