Don't panic

Idag var det meningen att jag skulle få väldigt mycket gjort så att jag kunde ägna morgondagen åt att bara packa och slappa. Men det där med disciplin verkar ju inte vara min grej för tillfället så när jag satt och försökte plugga lite mitt på dagen och Vera frågade om jag inte ville ta en fika i solen så var jag inte sen att säga ja. Valet mellan att sitta inomhus och skriva uppsats, och att sitta i solskenet vid Växjösjön och äta glass är inte särskilt svårt. Så vi promenerade in till stan och satte oss på bryggan. Årets första GB-nyhet testad: Magnum Colombia. Om man gillar kaffe ska man äta den här glassen, annars bör man nog välja någon annan. Jag gillar kaffe! När jag kom hem igen kände jag mig i alla fall någotsånär duktig eftersom jag tvättade lite och när jag ändå höll på så diskade jag och lagade mat också. Sen fick det vara nog med duktigheterna så jag poppade popcorn (det är rätt bra att jag inte äger någon micro för de blir mycket godare i kastrull) och tittade på en film på 5:an som inte krävde någon tankeverksamhet överhuvudtaget. Titeln "Win a date with Tad Hamilton" säger väl allt. Men man kan ju inte alltid vara finkulturell och titta på fransk och tysk film. Och nu sitter jag här. Med en icke färdig uppsats som ska vara klar att skickas in imorgon och tusen andra saker som jag borde göra. Tur att jag har påsklov i alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0