I watch TV on my own late at night

Just nu halvligger jag i sängen med datorn i knät , tittar på Sex and the City och kan inte låta bli att känna mig lite som Carrie för hon brukar också sitta i sängen och skriva ibland. Skillnaden är bara den att jag inte bor i New York, inte är blond och smal som en sticka och inte äger en massa designerkläder och Manolo Blahnik-skor. Och jag skriver inte krönikor om sex och kärlek utan en uppsats på tyska. Som definitivt inte kommer att publiceras i en tidning och ge mig en inkomst. Det är lite tråkigt för jag hade gärna varit kolumnist till yrket. Jag kan ju fortsätta drömma om det lika mycket som jag kan drömma om en lägenhet på Manhattan och en klänning från Stella McCartney. Med lite tur kanske jag får en insändare publicerad i DN någon gång.

En sak till. Carrie Bradshaw röker. Det gör inte jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0