Spring!

Det är inte ens april än men redan över 10 grader varmt och klarblå himmel. För första gången i år är det märkligt tomt i universitetsbiblioteket, tittar man ut genom fönstret förstår man varför - alla är utomhus. När dagarna blir längre och ljusare vaknar studenterna till liv och intar varenda gräsplätt på campus likt kalvar på grönbete. Fram med filtar, grillar och solglasögon. Glöm allt vad böcker, stenciler och föreläsningar heter. Fast jag har aldrig varit den där typen som är "too cool for school" så jag har perfekt närvaro i allting hittills den här terminen. Idag satt vi tillochmed i biblioteket en stund efter att sista lektionen var slut. Tills jag och Malin fick nog av det instängda dammiga och bestämde oss för att vara hurtiga idag också. Det är inte ens särskilt ansträngande att jogga i det här vädret, luften som man drar ner i lungorna är inte februarikall och fuktig, det blåser inte halv storm i minusgrader vid sjön och joggingskorna blir inte blöta och leriga. Snart kanske man kan springa i bara linne?
Resten av dagen ska jag dock tillbringa framför teven i all lathet. Laga mat först och sedan titta på en radda lärorika program som Outsiders (det ska handla om Insomnia, är det det jag håller på att utveckla?) Vänner och 100 höjdare. Kanske, kanske får jag en släng av duktighet och får för mig att börja knåpa på min allra första uppsats på tyska. Men bara kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0