Today is a good day

Trots att jag var mer död än levande när jag vaknade imorse så fick dagen en bra början redan vid frukostbordet. Morgonpasset i P3 (som jag alltid lyssnar på trots att den kvinnliga radioprataren är kass) hade den goda smaken att först spela Le Sports "Tell no one about tonight", en låt som jag associerar till min älskade, och sedan fortsätta med Shout Out Louds nya låt "Tonight I have to leave it" som jag nu officiellt utser till min vår-låt. Detta finfina svenska band som jag upptäckte för inte mindre än fyra år sedan har återigen släppt en låt i lagom tid till att de första vårkänslorna börjar spira i folks vinterbleka kroppar. Jag får helt ärligt ett glatt pirr i magen av att lyssna på den här låten! Dagen fortsatte med vår första lektion i fonetik som antagligen kan bli hur tråkigt som helst, men vi får väl se. Även i denna kurs har vi Evald, den 80-årige lille farbrorn som ser ut som Dartanjang (för er som har läst böckerna om honom, Loranga och Masarin, har ni inte det har ni missat något!). Sedan lunch och så tillbaka till skolan för lite bokdiskussion. Nu när jag kom hem igen hade jag fått ytterligare en H&M-katalog, den femte i år eller så och i mitt ivriga bläddrande hittade jag en jacka! I precis den modellen jag vill ha! Fast i fejkskinn! Minus några hundralappar på mitt kort och jag kan snart se cool (?) ut och vara djurvän samtidigt. Sedan att sådan där plast eller vad det är den är gjord av säkert är väldigt miljö-ovänlig är ju en annan femma.


Kommentarer
Postat av: kajsa

shout ou louds spelar på popadelicafestivalen i
jönköping den femte maj. jag ska dit. ska du? www.popadelica.se

2007-03-22 @ 09:54:20
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0