A weekend in the city

Tiden går fort när man har roligt! Det känns som det var igår vi tog tåget från Växjö med huvudstaden som mål. Trots att jag inte hann träffa alla som jag hade velat träffa har veckan varit full av upplevelser. Jag passar på att göra sånt som inte går att göra i småstaden, eller inte lika ofta i alla fall. Det är ju till exempel inte så ofta man ser 4 spelningar inom loppet av 4 dagar. Bra spelningar dessutom!
Bloc Party var över mina förväntningar, vi fick stå nästan längst fram trots att vi hade sittplatser och vi kunde dansa och hoppa hur mycket vi ville istället för att sitta still och bara klappa händerna. Kele Okereke är min favoritsångare just nu, antagligen Lindas också eftersom hon hade turen (?) att få ta på hans rygg när han hoppade ner i publiken några sekunder.
I fredags, den 4: e maj firade Svenska Musikklubben 2 år och ställde till med kalas. Tre band hade fått äran att förgylla kvällen.
-Shout Out Louds är alltid bra och har alltid en stor plats i mitt musikhjärta. Synd bara att de började spela så himla sent, vi orkade helt enkelt inte stanna kvar så klockan ett-nånting lämnade vi Debaser Medis. Tur att vi hann höra vackraste "Please please please" i alla fall. Det är nästan en gråt-låt för mig.
-Of Montreal spelade innan SOL, jag är tyvärr inte så inlyssnad på dem men det var bra ändå! Galet utklädda och underhållande. Jag lovar att jag ska kolla upp dem lite noggrannare nu så att jag kan bära min gratis-pin med stolthet och inte se ut som ett levande frågetecken om någon frågar något om bandet.
Först ut var Saturday looks good to me men de står sist på den här listan för att jag typ inte kommer ihåg hur de lät. Det var så långdraget att bara stå och vänta på de andra banden som jag hellre ville se. Sångerskan hade en fin klänning i alla fall, det kan jag säga. Jag tror att musiken var bra, hade inte hört dem innan dock.

Resten av veckan var en salig blandning av fikande, second hand-shopping, förfestande, titta på kollektivet Uppis fina lägenhet, hälsa på en söt bebis, sovmorgnar och lyxfrukostar. Lyxfrukost är när man får ett kokt ägg, apelsin/ananas-juice och när det finns mer än ett pålägg att välja på. Om en månad och en dag är jag tillbaka i Estocolmo för sommarjobb och lite annat kul. Jag tror inte att jag kommer ha tråkigt och längta dit så mycket tills dess, vilket har varit fallet tidigare då jag kommit tillbaka till Växjö efter att ha andats storstadsluft ett tag. Tre skriftliga tentor ska inte få förstöra glädjepirret i magen inför den stundande tysklandsresan. Woho liksom!

P.S Igår när jag var på finbesök i Aspudden så var det en tysk kille där som hette Florian. Det tycker jag är ett konstigt namn. Det låter nästan som ett sköljmedel. Hans favoritord på tyska är "Leckerbissen". Theos favoritord på tyska är "Hubschrauber". Jag vet inte om jag har något tyskt favoritord. Men jag har ett finskt favoritord - Sivistystyön. Jag vet inte vad det betyder men det är internhumor från och med nu.


Kommentarer
Postat av: Vera

Heh du kan ju bara ord på finska som man verkligen använder varje dag.... ;)

2007-05-07 @ 12:58:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0