Do you wanna come over and kill some time?

Nu är det tyst och tomt och tråkigt i min lägenhet igen. Nu dröjer det ända tills natten mellan den 6:e och den 7:e juni tills vi ses igen. Jag tvingar tillbaka tystnaden med hjälp av musik. Min stereo är konstig! Det går att lägga två skivor ovanpå varandra, stänga luckan och trycka på play. Man blir väldigt förvånad när man lägger i Bloc Party och det är Kungers som strömmar ur högtalarna bara för att den skivan låg där i först. Stereon står på en hylla och jag är för kort för att kunna se om det är en skiva i. Jag överdoserar Bloc Party idag. Jag får inte nog! De får garanterat följa med till Tyskland i mitt cd-case.
Ikväll är det meningen att jag ska plugga lite, i alla fall göra klart några instuderingsfrågor till ordbildningen. Om jag orkar. Det är inte så att jag känner för det precis. Jag är trött idag för att Skånes nation som har sin föreningslokal i huset där jag bor, hade kalas inatt. Hela natten. Kvart över fyra vaknade jag och Johan samtidigt av att det stod ett gäng högljudda människor och fyllesnackade (med ful dialekt också) nedanför mitt fönster. Jag blir galen. Och idag, dagen efter, ligger det krossade glasflaskor överallt och det luktar gammal bakfylla i hela huset. Underbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0