Les jours tristes

Lördagar brukar vara bra dagar, men den här lördagen har sparkat mig i bakhuvudet och sen skrattat åt mig när jag ligger ner, känns det som. För det första uppskattar jag inte att väckarklockan ringer 07.40 en lördagmorgon. I alla fall inte om det är för att jag måste skriva tenta. Nåväl, tentan gick förhoppningsvis ganska bra som det känns. Men när jag gick från skolan hade det börjat regna. Inte något mesigt duggregn utan ordentligt regn som man blir riktigt blöt av. Jag håller med Kajsa om att det bli vackert ute men ska jag befinna mig utomhus vill jag ha gummistövlar på mig i alla fall och det hade jag inte i morse. Sen blev dagen bara värre...
Eftersom jag och min fina klass åker på studieresa till Tyskland på fredag så hade jag tänkt träffa Johan den här helgen så att det inte går en hel månad mellan gångerna vi ses. Det hade han också tänkt. Men inte Blekingetrafiken tydligen (som för övrigt har gjort mitt och Johans liv surt flera gånger tidigare på grund av den totala avsaknaden av allt vad punktlighet och service heter). Klockan 11.36 skulle det gå en buss från Karlshamn, den lilla förhatliga hålan som sakta bryter ner studenters livsglädje. Den skulle tima ett tåg som gick från Karlskrona 12.48. Klockan 12.05 hade bussen inte gått än. Ni förstår nog hur det hela slutar. Johan befinner sig nu i Karlskrona, avgången 13.30 var fullbokad vilket innebär att nästa möjlighet att ta sig till Växjö är att ta tåget 16.46. Om tre timmar alltså. Tur att han är mer positivt lagd än vad jag är. Jag är så jävla (ursäkta franskan) sur just nu. Jag förstår inte hur folk accepterar hur Blekingetrafiken fungerar. Är det jag, som är från storstaden där man får spader om tunnelbanan är en minut sen, som har för höga krav på att trafiken ska fungera? Det måste ju finnas en möjlighet att ta sig fr¨ån punkt A till punkt B utan att behöva byta tåg/buss fyra gånger och vänta en halvtimme på varje ställe. Eller är det såhär kollektivtrafiken fungerar ute på landet? Isåfall ska jag flytta tillbaka till Stockholm snabbt som ögat när min utbildning är slut. Död åt Blekingetrafiken.

Kommentarer
Postat av: Nils

Vilket underbart bittert inlägg :)

2007-05-19 @ 15:08:31
Postat av: kajsa

linnea, kanske har du hittat ditt kall i livet: förbättra sveriges tåg och bussförbindelser. det är inte bara blekingetrafiken som missköter sitt uppdrag..

2007-05-20 @ 16:37:50
URL: http://kajsapawrihktitt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0